Kommer gå omvägar;)

Lördag, melodikrysset är lite roligt tyckte det var något som bara gummor och gubbar sysslade med;) nu har man ju hamnat där. Ja jag är ju inte ungdom, bara i huvudet, ålder är för mig bara en siffra. Man är inte äldre än man känner sig.

För övrigt är väl livet lite upp och ned, började med en jobbig beh i veckan, ska äta 6 tabletter samt ta en spruta varje vecka, när läkaren räknade upp alla biverkningar bl a humör svägningar m m sa jag och min dotter som var med de var precis sån jag redan var, så de var ju lugnt. Ja inte vet jag det känns lite jobbigt och det kan bli tufft, värst ska det kunna bli efter 6 till 8 veckor, sen påverkar de ju blodet också så man kan bli väldigt trött. Ja de är bara att ta en dag i taget.

Värst blir det för de stackars människor i min närmaste omgivning där jag bor, finns ju en del som är lite speciella här. förutom mig själv. Häromdagen kom jag i diskussion med en som hade åsikter om vad jag skrev om en del människor här. Jag kan tycka att jag har rätt att tycka och skriva precis som jag vill så länge jag inte skadar någon och så länge jag håller mig till min sanning. Sen är ju sanning något som är svårt, vad är det, de som är sant för mig behöver ju inte vara det för någon annan, då menar jag i hur man uppfattar situationer, då är de ju betraktarens sanning som gäller.

Sen om människor inte gillar det jag skriver behöver de ju inte läsa det heller, de är ju ett val man gör själv. Att samma person fått för sig att jag kan göra så att folk inte vill flytta hit är för mig helt galet, då gör man som min pappa alltid sa," tolkar bibeln som fan själv"

Vet inte hur många gånger jag skrivit om detta naturnärma, vackra bostadsområde, hur jag bor med "havsutsikt" och att jag inte kan förstå hur man vill bo på Gävle strand när man kan bo här. Om man tolkar det som dålig reklam, så vet inte jag vad man vill det ska stå. Jag älskar "Byn" och många med mig, vi är ett gäng kvinnor med och utan hundar som har det jätte bra, vi promenerar, fikar m m ihop. Mina grannar och vänner på området är de mest hjälpsamma och gulliga grannar jag någonsin haft, sen finns det undantag, men de gör det överallt, de är kanske när jag skriver om dem som den kritiska personen reagerar.

Men de är ju charmen med området också, fan vad tråkigt det skulle vara om alla gick omkring och var jätte gulliga, jag är ju inte det själv, jag är säkert en sån som många kanske inte skulle vilja ha som granne. Jag tycker och tänker mycket och reagerar om något är fel. Behöver ju inte handla om mig, utom om området i stort, om det är fel så får de väl vara det, men jag kommer nog aldrig att ändra mig. I alla fall inte för att en person tycker det. Och om läkaren har rätt så kan jag ju komma att bli ännu värre :). Mina närmaste vänner är redan varnade och kommer att gå omvägar ;) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0