Världs problem enl mig

De finns en del konstiga saker som jag funderar över, egentligen kanske de är skitsaker, men fundera kan man väl alltid göra bl a

Varför när en  myndighet är skyldig att betala ut t ex pengar till dig kan de ta upp till veckor eller t o m månader, men skulle Du vara skyldig samma myndighet pengar så kan de kräva tillbaka det inom en vecka....De är ju inte så att jag menar att Du ska skita i det, men varför går det så snabbt åt andra hållet.
Är det så att när det gäller utbetalningar så sitter de 10 stackare och ska sköta allt och inte behöver de vara någon brådska heller, de är ju, myndigheten som behåller räntan. När det gäller återkrav sitter de då 1000-tals personer och jobbar för fullt.Ingen ska komma här och tro att de ska få behålla våra pengar längre än nödvändigt, och räntan är vår så den ska Ni också betala.

Nu pratar jag inte om vanliga löpande räkningar utan jag talar om när något blir fel, som myndighet har Du rätt att göra hur mycket fel som helst mot enskilda personer utan att de behöver kosta ett öre, men som privatperson mot myndighet är Du i stort sett maktlös

Kan ta en till helt oväsentlig fundering, eller kanske inte.... såg lite på ett klipp med Jackie Ferm på nätet, om varför hon hade haft sex i Paradice hotel redan första kvällen, spelar det någon roll, men min fundering blev varför är det alltid tjejerna som hängs ut och som får stå till svars i tv. Var de inte två om hade sex, var tog killen vägen!Är det så att tjejerna är mer media kåta och därför låter sig utsättas för enl mig helt oväsentliga frågor, ännu mer förbannad kan jag bli för att de överhuvudtaget svarar på dumma frågor.


Ja har man inget att fundera över kan man alltid fundera över detta, värld problem enl mig

Kommentarer
Postat av: Viola

har funderat på samma sak faktiskt. det är ju aldrig så att killarna talar ut i media om varför de hade sex där och då :/

2011-07-05 @ 11:32:36
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0