Lite jävla anamma

Ny vecka, ny månad, vad tiden går fort, mig gör det egentligen inget, har aldrig längtat så mycket till jul som jag gör nu. Då ska min behandling vara över, hoppas jag. I dag är det lite av en skit dag, känner mig sååå trött och har ont överallt, helst skulle jag vilja dra något gammalt över mig och bara sova bort hela dagen. Tror inte "pitbullen" skulle bli så glad.

Nu har jag ju en hel del jätte fina vänner här på området som ställer upp om jag frågar dem, men de är lite av mitt problem, ska inte be om hjälp, ska fixa allt själv och helst fixa allt åt alla andra också, måste ha med min uppväxt att göra om vi ska analysera:). Men de var så att man fick inte vara dålig och vi skulle ha en fasad utåt att allt var så trevligt och gulligt jämt. Nu var de ju inte så, men eftersom mina föräldrar inte är i livet idag och inte kan försvara sig så tänker jag inte gå in på det.

Jag tycker faktiskt det är fruktansvärt när man börjar anklaga och beskylla människor för saker som inte är i livet idag, och då inte har en chans att försavara sig ta t e x de här med Patrik Sjöberg visst är det fruktansvärt om det hänt, jag vet inte, var inte där, men varför hänger man ut en människa när den är död, för vems skull gör man det. Om övergrepp har hänt ska man så klart bearbeta det, för sin egen skull, men varför ska man behöva gå ut offentligt. De enda goda i det är ju att de satte fokus på andra övergrepp, men de kan lätt bli en lavin också. Människan fungerar ju tyvärr så, tänk t ex när var och varannan man blev anklagad för sexövergrepp på sina egna barn, detta användes emot dem i vårdnadstvister och i de flesta fall var helt ogrundade.

Jag tycker för övrigt att man inte ska snacka skit och anklaga folk utan att ha tillräckligt mycket på fötterna, och då ska man gå till personen det gäller och inte bakom ryggen på dem, jag hoppas verkligen människor som ev tycker och tänker eller hör något om mig, kommer till mig och tar reda på fakta. Jag är inte så komplicerad är nog som en öppen bok, både på gott och ont, och eftersom jag ger kritik så kan/måste jag ju kunna ta kritik och de gör jag, om de inte handlar om rena personangrepp, de ska ingen behöva ta, har jag ägnat mig åt det så får jag be så hemskt mycket om ursäkt, men tror inte det.

För att återgå till mitt mående, så har jag ett stort problem, svetten rinner, huvudet spränger och jag skulle behöva ta mig till en affär men idag känns det som att bestiga ett jätte berg, inget jag ens skulle ge mig på, om jag mådde toppen. Men jag ska ta det lite lugnt nu och sen får jag se hur jag känner mig senare idag. Allt går med lite jävla anamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0