En vardagshjälte!

Spruta 5, trött trött, blodvärdet har sjunkit rejält, humöret svänger också, jävligt grinig idag....Kanske inte enbart beror på medicin kan kanske också vara så att ibland blir man mer än trött på en del boende på området. Människor som inte tar någon som helst hänsyn till andra. De har discotek hela dagarna, spelar med balkongdörren öppen, folk får gärna spela för mig, men inte för hela byn. Alla kanske inte har samma musik smak, samt att grannarna bredvid kanske vill sova ibland.

Eller att man har problem med att slänga soper, ska det vara så svårt att fatta man måste lyfta på locken på tunnorna för att påsarna ska hamna i kärlen, är inte heller meningen att våra kära vaktmästare ska behöva plocka skit efter andra.

För några dagar sen brann det på området, själv märkte jag som vanligt ingenting, men å andra sidan sover jag på natten, och inte är jag så jävla nyfiken heller, även om folk tror det...Men fick senare läsa i tidningen om en granne som gått ut och var så orolig för att hans son kunde dött!!!!!!
Nu var de i lägenheten längs ned som brann och de var väl mer tur att inte mannen i lägenheten samt hans hund dog, men de var de tydligen ingen som brydde sig i för enl uppgift (andrahands uppgifter) Var hyenerna mer intresserade av att gnälla på brandtjänsten samt bostadsföretaget, och även haft tid att fundera över var brandbilen körde, för annars kan de ju ställa tillbaka de berömda suggorna, om inte brandbilen kört där, ni hör va.

Jag tycker det är väldigt tragiskt att man skiter så fullständigt i andra och gottar sig så i andras elände och då pratar vi vuxna människor, jag skäms å deras vägnar.

Jag kan bara säga att jag är jävligt tacksam för att jag bytt lägenhet,att jag kommit bort från den "Inre cirkeln", för enl mig är de patetiska och om de mot förmodan skulle tycker något om mig, så skiter jag fullständigt i det.

Som sagt jag tycker det är skönt att mannen med hund klarade sig och att grannen/vår "städtant" är en hjälte i detta, de ska hon ha stor eloge för en vardagshjälte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0