Livet med Inteferon beh

Spruta 4, de är lite rysk roulett att ta sin spruta varje fredag, vet aldrig hur man mår. Men man anpassar sig, visst mår jag skit, blodvärdet har sjunkit vilket gör att jag är trött trött och trött, är en trötthet som är så jävla jobbig. Jag orkar ibland inte gå mer än två steg utan att de känns som jag bestiger ett berg,blir andfått och helt slut. Man är så trött så jag sitter på sängen och orkar inte lägga mig:), de är trötthet.

Nu kanke de är någon som funderar över vad jag genomgår för beh, de är en Inteferon beh, p g a att min lever inte mår så bra, detta är ju inte så konstigt har ju 30 år av missbruk bakom mig, men har ju varit drogfri i snart 13 år, så då kan man ju tycka att de inte ska vara så med levern, men men thats life.

Innan jag började var jag faktiskt skiträdd, hade hört andra säga att de inte orkar genomgå en beh, p g a alla biverkningar, utan avbrutit beh, nu är inte det något val för mig, jag vill ha bort viruset som påverkar min lever och bli frisk och då tar jag de onda också, fast tufft blir det. sen kan man ju alltid säga att de finns andra som har värre beh, Inteferon är ett cellgift, men jag har inte cancer och de får man vara glad för, har varit med en nära bekant till mig när han genomgick sin cellgift beh för lungcancer samt min mamma gick även hon bort i cancer så jag har sett på nära håll hur människor mår under dessa beh. Då kan jag tycka jag är gnällig och att de människorna var jävligt starka.

Nu kan man inte jämföra beh på det viset och jag kan inte skita i hur jag mår bara för att andra kan må värre, så fungerar inte livet. Jag är ju uppvuxen på 50 - 60-talet då vi alltid fick höra att vi skulle äta upp maten för att de svälter i Biafra....Nu tror jag tyvärr inte de blev nättare i Biafra för att jag åt upp maten. Samtidigt förstår jag idag lite av jämförelsen. Vi har så mycket och ska vara tacksamma för det.

Vad jag gör för att orka är att peppa mig själv, leva som vanligt, samma rutiner och vanor, går ut med "pitbullen" när de är som värst har jag mina helt underbara grannar som ställer upp och gär ut med "bullen". jag försöker också vila,  inte städa i onödan, bara vara och de är något som för mig är jävligt svårt, är en intensiv person som vill och ska så mycket, och hatar att vara trött, så håll i Er efter jul när jag förhoppningsvis är klar med beh kommer jag att terra folk och bete mig som en galen duracell kanin.

Nu var de ju som sagt bara vecka 4, jag äter också 6 tabletter dagligen, ingår också i beh att jag äter 6 om dagen beror på min vikt:(, ju mer man väger o s v, så de finns bara en biverkning jag vill ha, viktnedgång men med min vanliga tur så går jag väl upp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0