Glöm inte dådet, men glöm honom!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1120&artikel=4616532

Jag kan inte förstå, hur man orkar spekulera i vad och varför gärningsmannen i Norge, gjort om han gjort. Jag kan bara se de som en fruktansvärt sjuk människa, en människa som verkade hata allt och alla. Att sen sitta och dra paralleller till bl a SD och deras ev ansvar, är för mig helt sjukt, SD är demokratiskt invalda i vår riksdag, kom inte och påstå att alla i Sverige som röstat på SD är för våld.

De och inga andra kan ha någon som helst del i detta, galningar finns och kommer att finnas i världen, vi har historiskt bakåt Bl a Idi Amin samt Hitler. De här är tyvärr inget vi kan på något vis skydda oss mot detta. Sen att leta andra syndabockar till detta är att fokusera på fel saker, de ger inte de anhöriga och de drabbade sina nära och kära tillbaka. Att ge gärningsmannen så mycket uppmärksamhet är att göda hans ego, jag vill inte ens skriva ut hans namn. För mig är han mer eller mindre död, för första gången i mitt liv tycker jag att man kan låsa in en människa och kasta nyckeln.

Sen kan jag bara hoppas att när alla piller han haft i kroppen går ur kroppen, att han kan börja känna ånger, tyvärr tror jag inte de, han är för sjuk. Men gör detta inte till något annan än vad de är, ett fruktansvärt dåd mot oskyldiga, av en fruktansvärt sjuk människa

Kommentarer
Postat av: Tveksam

Det finns uppgifter om att han är en sorts antirasist. Brittiska EDL som han hade kontakt med visar upp sig på bild med texten "races unite" och liknande, men de är emot islam där.

2011-07-28 @ 12:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0