Ge honom inte ett martyrskap

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article13365310.ab

Att överhuvudtaget sägs något om denna tragedi är svårt, finns inte ord att uttrycka vad man som förälder kan känna till de föräldrar samt anhörig och offer i denna tragedi, mina tankar finns hos dem

Men att dra paralleller med 11 september tycker jag är fel, detta är ett dåd av en enskild väldigt sjuk person som verkar leva i sin egen lilla värld. En kille som i sitt sjuka, säkert mår jätte bra i det han gjort, tror han är för sjuk och fanatisk för att han ska inse vad han gjort.

Men att ge honom, den uppmärksamheten, göra honom till en i gänget av de verkliga extremisterna, är bara något som fyller hans ego, och helt fel, det är nog detta han vill. Jag vet inte och jag tror inte heller att han har i uppdrag från någon organisation att agera på det sätt han gjort, sen är väl de mer skrämmande att en enda sjuk person kan genomföra denna attack helt utan hjälp, detta är för mig mer att jämföra mer med dödsskjutningarna på flera skolor i bl a USA.

Bomben inne i Oslo, är ju en påminnelse om den 11 september, men går ändå inte att jämföra på långa vägar,de här är nog inte sista gången dessa händelser kommer att ske, finns alltid människor som kommer att gå över
gränsen, fanatiska människor som inte förstår att de är fel att skada andra, i deras lilla sjuka värld är de för en god sak.

Vad vi måste göra ära att aldrig låta rädslan för dessa fanatiska människor ta över, hur Norge ska kunna läka dessa sår samt att gå vidare vet jag inte, men gör inte en sjuk människa till en martyr i hans värld, då vinner han!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0