Denna dag ett liv.....

Spruta nr 3, var livrädd för att ta den igår kväll, ville inte må som förra helgen, så jag tog den lite tidigare på kvällen för att kunna sova över biverkningarna. Vaknade i morse kl 9, slog försiktigt upp ett öga i taget o kände efter.....Halleluja influensa ggr 3, piece of cake, detta ska bli en bra dag, trodde jag.

Ville så gärna åka till Söderhamn och fira mitt barnbarn som fyllt ett år i veckan, slog in paket, och väntade på att min dotter skulle ringa, jag skulle få åka med dem till Söderhamn, själva bor de i Norrsundet så de skulle vara snälla och åka vägen om mig. Nu var de ju så att de finns ett syskon till som inte heller som jag har körkort, så jag tänkte att då kan de ju hämta honom med. Finns ingen plats, om de inte ska ta två bilar, då bröt jag ihop. Ja bröt ihop, bara grina tyckte att alla var skit taskiga mot mig, livet var slut Min dotter orkade inte med mig och la på luren, moget. Nu är det ju inte så precis att mitt barnbarn som fyller kommer att ska sitta och gråta hela dagen för farmor inte kommer, hajar ni. Är så jävla löjligt.

Men inte nog med det, sen bestämde yngsta sonen och jag att vi tar x- tåget, nu är ju Söderhamn ett ställe som gud måste ha glömt för att ta sig dit går knappt med vanligt tåg på en helg, för att inte tala om att ta sig därifrån. Är väl meningen att man inte ska göra det behöver säkert mer invånare, men de går att ta sig till Bollnäs och sen till Gävle en resa på ca 2- 3 tim. I alla fall yngsta sonen tyckte att jag inte fatta något, så då blev vi sura på varandra, och jag tyckte ändå mer synd om mig själv.

Då ringde jag upp äldsta sonen och pappa till mitt barnbarn, och han svarade helt lugnt," Vi hade inte räknat med att Du skulle komma, vet ju hur du kan må, är väl bättre Du kommer en annan dag". Ja precis varför ringde jag inte honom först, han fortsatte lika ironisk som vi kan vara i vår familj "Tror inte Anakin börjar att supa i tonåren för att inte farmor kunde komma på hans ett års dag" och jag förstod precis hur han menade, så jag började äntligen skratta.

Tror att även detta kan ha med mina mediciner att görs, eller jag vet, har av läkarna blivit varnad, kan bli mycket deprimerad, humör svägningar m m. Ja både jag om min omgivning lever farligt, detta är en berg- o dalbana men jag har så svårt att ta in det, så jag får väl säga som farbror Melker "Denna dag ett liv.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0