Alla människors lika rätt och värde!!!!!!

http://gd.se/nyheter/gavle/1.3763055-sd-s-ungdomsforbund-bannlyst-fran-manifestation

Jag vet att jag kan ge mig ut på hal is, men för mig är alla människors rätt och lika värde, något som är viktigt för mig. Jag måste respektera andra människors åsikter men jag behöver inte acceptera dem.

Flertal av de politiska ungdomspartierna som manifesterade för offren i Norge igår står för de i sina partiprogram. ändå utesluter man SDU!!! Varför, SD är ett demokratiskt invalt parti i vår riksdag och med de följer ofta ett ungdomsförbund, just för att de är ungdomarna om är vår framtid.

I Norge, de land som drabbats., var de inga problem att ha med alla folkvalda partier både i minnesstunder och i manifestationer, Framstegspartiet var presenterade fullt ut, de här är för mig lika illa som när Lars Ohly vägrade gå in i samma sminkloge som Jimmy Åkesson, SD på valnatten. jag hade röstat på vänsterpratet den dagen just för bl a deras ideologi, men jag blev grymt besviken över hans agerande, för mig handlar de om att man ska leva som man lär.

De här visar mig för mig en omognad, kom aldrig och säg att SD, framstegspartiet eller något annat parti kan stå till svars för vad mördaren i Norge gjort, ingen av dessa partiet förespråkar våld, sen kan de ha åsikter som jag inte alltid håller med om fullt ut, men att uteslut människors rätt att tycka, att inte ta debatter m m de kan göda hatet hos extremt sjuka människor.

Historiskt tillbaka har väl flertal Svenska partier framfört en hel del rasistiska åsikter, att utesluta samt se ner på människor för att de har andra åsikter, är inte de lite att sänka sig till samma nivå, nej ta debatt, visa som Norge en ödmjukhet. Tror ingen normal funtad människa oavsett parti tillhörighet, tycker att dådet i Norge går att acceptera



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0