Nöden har ingen lag

Vakna på morgonen, nåja kl 10.00 och upptäckte till min fasa att de inte fanns något vatten, panik, inget vatten, inge kaffe......inte går det at duscha heller. Nu blir jag less, har varit mycket nu i min lilla "By" och i min lgh. Saknade värme häromdagen, så jag ringer upp felanmälan igen: ). Hinner inte lägga på luren, då ringde vår områdeschef! Kände mig som nu åker jag "Gräddfilen", nu var de ju inte så, utan de var ett helt annat ärende. Kul så länge det varade.
Tog min lilla "pittbull" och gick ut, luvan över huvudet dålde de stripiga håret, som jag sagt förr, mitt bäst före datum har ju gått ut för länge sen. Men för min egen skull, kändes de bra med luva. När jag kom hem fanns ju ändå kaffe problemet. Jag utan kaffe, kan bli en katastrof. Funderade ett tag på att hämta snö och koka, men så kom jag på det. Jag har loka hemma, visserligen apelsin- och grapefruktsmak men jag hällde de i en kastrull, koka upp det, tog fram kaffe o filter, bryggde mig två koppar kaffe. Tro det eller ej men de blev faktiskt väldigt gott kaffe. Återstår bara det här med dusch, kan ju kanske klä av mig naken och kasta mig i snön, men jag tror jag hoppar över det, dricker mitt kaffe i lugn o ro och väntar till vattnet kommer tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0