Veckans "Byn"

Var ett tag sen, men det händer inte så mycket i min/vår lilla "By", jag runt jul hände de ju en hel del. Men positiv som jag försöker vara får man tänka att" det  kunde ju faktiskt varit värre".
Jag menar ingen människa omkom varken i branden eller när taket "rasade " ned, samt jag har ju inte frusit ihjäl heller:)
Men jag menar att ute händer det inte så mycket. Alla har på något vis gått i idé, jo jag ser och träffar fortfarande mannen som dagligen promenerar lite flott runt området, för att sen vid lunch ta bussen en hållplats! ned till fabriken för att äta och sen åker tillbaka. Alltid funderat varför han inte går ned dit isället för att gå fram och tillbaka på området. Promenad som promenad!
Han är för övigt ganska kul att lyssna på, utger sig för att ha enormt mycket pengar, samt tror sig vara kvinnans gåva från gud, har en utsökt smak för mat samt fina spritsorter. allt enl honom. Ändå lämnat han sällan området och tillbringar den mesta tiden på den lokala pizzerian.

Jag ska flytta inom området, få balkong o "havsutsikt", vilket fått min granne att "go bananas", inte för att hon är speciellt ledsen för att de är jag som flyttar. Utan hon är mer rädd för vem som ska flytta in. När jag flyttade in talade hon om att röka gick inte för sig, hon var allergisk. På den tiden rökte jag, men jag har lärt mig vad respekt och hänsyn innebär. Vilket jag blev varse om senare att hon inte lärt sig. Stör mig inte egentligen, kan svara för mig, vilket resulterat till att hon o hennes son slutar prata med mig i veckor. Inte blir jag ledsen för det:).i denna trapp är det få förunnat att få bo, Du ska inte röka, titta på tv, tvätta, slå i dörrar eller överhuvudtaget inte märkas, nej riktigt så illa är det inte. men det är i alla fall låst dörr som gäller, annars kan hon stå i rummet och skrämma livet ur en.

Jo för några månader sedan träffade jag en tjej på området, rellativt nyinflyttad, en helt underbart rolig o spontan tjej. Tror inte hon är medveten om det själv, utan har sat själv till mig att människor kan uppfatta henne lite anorlunda. Välkommen i gänget kan jag bara säga: ). Men i alla fall, hon kan spontant berätta att hon ibland går omkring naken i lgh! Jaha, sen bryr hon sig inte om att hon bor längst ned och att persiennerna inte är neddragna. Så kan man ju också göra....... Inget jag vill rekomendera, som ung tjej. Skulle  nog vara annat med mig 55+ som man säger när de ska vara fint,jag är snart 58 och stolt för det, för om jag gick omkring naken inne skulle jag nog skrämma de flesta. Bäst före datum har gått ut för länge sen.
Åter till tjejen. Efter nyår när jag träffade henne och jag hade haft kallt i lgh, skoja jag om att elementen i våra lgh nog bara var prydnad, hennes reaktion blev så stark, så jag är helt övertygad om att hon trodde att jag menade att de faktiskt var så. Nej, de är riktiga element.  Sist när jag träffade henne, kom vi i alla fall in på området och våra vaktmästare. Då säger hon till mig, helt spontant " har du inte frågat H.... om en autograf!" Nej??? Ja nog för jag gillar "mina" killar, och nog för att de gör ett toppen jobb. Men där går gränsen, en autograf. Under samtalet kom det fram varför, hon kom med en så udda fråga. H..... spelar i ett band. Ja, som sagt, är ju ingen ungdom precis så någon autograf kommer jag nog inte be om, om de inte skulle vara för att H...... blir så berömd någon gång i framtiden att jag skulle kunna tjäna pengar på den:). Eller så kan jag ju säga att den är till mitt barnbarn












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0