Jag har chattat!

Såg debatt i torsdags ang fattiga barn i Sverige, blir lika förbannad varenda gång jag lyssnar på Alliansen. De enda de kommer med är att "inte var det bättre under Socialdemokratin"!! Skit i det nu ska vi väl gå framåt, i det här fallet spelar det väl ingen roll vems "felet" är. Killen som representerade "C", tyvärr kommer inte ihåg namnet. Sa också att vi ska inte prata om fattiga barn  i Sverige när det finns andra länder som har det värre. Tjejen från Röda Korset tog då upp att vi kan ju inte svika våra egna barn i Sverige bara för det. Banfamiljer i Sverige har nog fått det lite bättre, men de som alltid levt i fattigdom, har inte fått det bättre, bidragsförskott samt barnbidrag står i stort sett stilla. Trots att hyror, mat och allt annat ökar.

Efter programmet gjorde jag något jag aldrig gjort förr, jag chattade på nätet,(heter det så).blev uppe till klockan var närmare 02.00 men kul var det samt lite skrämmande. Ja det var fortfarande om debatt, och det är skrämmande vad lite de ungdoma/vuxnar som jag chattade med vet om verkligheten, de trodde till exempel att förbehålls/existensminimum låg på c:a 8 000/mån. Det ligger på ca häften, kommer inte skriva exakta siffror, skiljer ju sig från olika familjekonstillationer, fick själv många råd. Klassigt, sök jobb mm. Nu handlade det ju inte om mig och jag letar inte jobb. Roligt var de i allafall och spännande, ett helt nytt forum för mig, inte lätt att hänga med, ska ju skriva, läsa samt tänka samtidigt, även för en kvinna är det tufft. Eller det kanke det gäller bara mig. Men jag var glad när jag och la mig, kändes som jag hade haft en givande disskusion med andra människor även om det var på nätet.

Idag lyser solen över byn, då finns det hopp, börjar se lite mer människor. Fasar fortfarande för min flytt, inte för själva flytten uten de här innan, att packa! Skjuter det framför mig hela tiden, jobbar faktiskt bättre under stress.Vet också att det fixar sig i slutänden. vet inte om det beror på vädret, men idag stannade en av mina tidigare "fienden" på området och pratade med mig,han kom cyklande o stannade till, väldigt glad o positiv. Vi fick en trevlig pratstund om vädret, vad annars, berättade för mig att han inte kunde ta sig till jobbet igår p g a snön. Nej kan jag förstå när man cyklar mellan byn och furuvik. Själv skulle jag inte ens gå! Ja jag menar jag går hellre än cyklar! Älskar att gå, kan man inte tro med denna figuren :). Kompenserar mitt gående med att äta. Va fan, jag måste ju leva och enl läkaren är jag ovanligt "frisk" trots övervikt, och ett inte tidigare alltför sunt liv.

Nej kanske ska ta min"rabies smittade Pittbull" och gå ut i solen, kartongerna står ju där de står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0