Jag är inte bitter!!!!!!!!!

Bitter, vilket fult ord, bitter får man absolut inte vara men ändå tror jag alla mer eller mindre är det. Att vara bitter är inget man talar om, däremot kan man tala om att alla andra är bittra, helt ok. Samt att bli kallad bitter, bitterkärring eller t o m skriva en bok bitterfittan, gav den till min dotter på en födelsedag, nästan skämdes och ursäktade mig med. "Läs på baksidan, den är jätte kul, inte alls vad Du tror". Precis som om jag kunde veta vad hon skulle tro, gjorde nog det inte bättre!
Jag är bitter ibland, Häromdagen blev jag bitter när jag tittade på den Hemliga Miljonären, när en av miljonärerna hjälpte en kvinna i programmet att bli skuldfri, fick aldrig se hur mycket, men jag blev bitter. Varför springer jag aldrig på någon miljonär, varför ska jag kämpa i hela livet, va har jag gjort för illa som har det så här m m.

Är nog inte ensam om att tänka så här ibland, men egentligen är det väl inget fel, så länge man inte stannar i tillståndet. Var och hälsad på min dotter samt barnbarn i veckan, en kväll kom en väninna till henne på fika, och då diskuterade vi just det här ämnet. De kände en kvinna i sin omgivning som var bitter, till den grad att hon blev elak och otrevlig mot andra. Se, vi pratade om "någon" annan, ja hur som helst. är det så så är det inte bra, för det är inte ok att låta sin bitterhet gå ut över andra, den enda som kan ändra på det är ju man själv. Vänninan som var på besök, var en kvinna som har ett mycket bra betalt arbete, reser över hela jorden i jobbet, familj, barn hela köret. Men även hon berättade att ibland kan hon också bli bitter, på vad får ni aldrig veta, sorry, men jag förstod precis vad hon menade, samtdigt kändes det skönt att det finns fler än jag som blir bitter ibland. De handlar inte om pengar eller något annat utan det handlar om allt.

Många blir bittra på grannens bil, hus,fru eller man. En del blir bittra på de som kan äta allt utan att gå upp i vikt, en del blir bittra på de som  kan gå upp i vikt, en del blir bittra för någon annan har bättre lön, en del blir bittra på männsikor som vinner massor med pengar, en del blir bittra på folk som är två, andra på de som är singel.


Jag har nog varit bitter i de flesta av dessa kategorier någon gång, ja med några undantag. Annars är jag aldrig Bitter:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0