Pratar vi dödsstraff.........

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14032933.ab


De här börjar likna en jakt utan dess like, hur mycket kostar det inte i pengar, vem ska betala de advokaterna som företräder de två kvinnor som anklagat Assange för våldtäkt! Kommer vi skattebetalare att få göra det.....
Hur kan kvinnorna någonsin kunna gå vidare OM detta är våldtäkt, jag har bara läst om det i tidningen, men som kvinna blir jag ändå fundersam. Två kvinnor som frivilligt följer med och har sex med samme man, kvällarna efter varandra och sen berättar om det för varandra efteråt. Inte vad jag anser är ett typiskt kvinnligt beteende!

Sen undrar jag OM det verkligen endast de är eventuella våldtäkterna de handlar om, eller är det så att Sverige samarbetar med USA för att få  Assange utlämnad, för aldrig har jag varit med om dess like till att jaga en ev våldtäktsman .När de gäller övriga våldtäkter i  Sverige, så kan jag inte tänka mig att åklagare, advokater mm lägger ned så här mycket tid och pengar på att få ev förövare dömda.

Att Assange själv inte åker hit och medverkar till ett slut, kan vara som jag tror, hans rädsla för att bli utlämnad till USA det och inget annat. Vad skulle annars problemet vara, de straff han skulle få för ev våldtäkt i Sverige kan väl inte stå i proportioner till den tid och den kostnad detta även måste innebära för honom. Vi pratar inte direkt dödsstraff!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0