......bakis i morgon!!!!

Klocka är drygt 19.00, Nyårsafton, utanför hörs massor av raketer, jag har alltid trott att det var kl 00.00 man smällde av dem. Men vad vet jag, de flesta nyårsaftnar har jag lagt mig att sova innan tolv slaget. Brukar säga att de är en helg för amatörer, för de är ju då som de människor som vanligtvis inte brukar festa speciellt hårt tar tillfället i akt och super sig dyngfulla, bara för att man får och kan, är ju nyårsafton.

Nu är jag ingen bitter gammal moraltant, jag har varit med jag med och har även då ibland somnat före tolvslaget inte för att jag var normalt trött eller ville, utan för att jag varit dyngfull. Men de var minst 13 år sen och om några timmar 14 år sen. Måste ju få säga det själv, fan va jag är stolt över mig, jag lever ju på övertid.  Hade jag fortsatt som jag gjorde då hade jag aldrig suttit och skrivit detta.

I jul var jag hos min dotter med familj, eftersom ingen där har problem och därför kan ta sig ett glas då och då, så även denna kväll i lagom mängd, inget som jag har problem med, men när min dotter tog fram Bailey,s samt övriga" goda " likörer så rann snålvattnet till, inte för att jag drack likörer speciellt mycket när jag drack utan mer för att de är lite som godis. jag berättade det för alla, men höll mig till riktigt godis, marsipan mm.

Min dotter kommenterade det med "Att Du får inte dricka", de parera min yngsta son (26 år) med att säga "Får och får, de bestämmer väl mamma själv", precis, där ligger det hela och som så många har svårt att fatta, de är bara jag som kan hålla mig nykter och ingen annan, det är ett val jag gör och som bara jag kan göra. Jag är inte dömd till livstid i nykterhet. För skulle jag gå omkring och säga "jag får inte", Då skulle jag nog ligga riktigt illa till. Men för det så förstår jag precis vad min dotter menar.

Risken att jag skulle börjas dricka igen är nog minimal, jag ska aldrig säga aldrig, för om jag ska lyssna på de som liksom jag gått 12-stegsprogrammet ska jag inte kunna vara drogfri....Jag går inte på möte och har inte gjort de på de senaste 9 åren. Men vem bryr sig, huvudsaken jag mår bra och lever ett helt normalt liv.

För övrigt Gott Nytt År och jag kommer inte vara ett dugg avundsjuk på Er som vaknar bakis i morgon!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0