Lite funderingar

Nu är det bara två dagar till nyårsafton, och de regnar ute, den enda riktiga vintern jag sett i år är nog på vykort. Att de regnar ute gör egentligen ingenting, bara det inte blir kallt och fryser till is på backen, för i min ålder vill man inte gärna halka och bryta några ben. Har brutit mitt ben en gång, eller rättare sagt krossat hela foten, halka och satt mig på foten. De var en sommar och på en blöt gräsmatta, man ska aldrig tro man är säker.

I vilket fall som helst, att bryta något är egentligen inge problem, de går fort, man får smärtlindring hamnar oftast på sjukhus, men de är efteråt jobbet kommer, de är såååå jobbigt att gå på kryckor och man kan ju knappt inte göra någonting. Att inte göra någonting är bland de värsta jag vet, är nog en frukansvärt otålig och rasttlös människa.

Åter till Nyår, enligt mig en helt onödig helg, precis som julen, men julen kan ju ändå vara lite rolig för barnen. Vill jag ju tro i alla fall, för de flesta vuxna är ju dessa helger bara förknippade med stress, och efter kommer oftast den ekonomiska konsekvensen och detta för endast en dag  på ett helt år. Om nu julafton är barnens dag så är Nyårsafton nog mer de vuxnas, de ska festas, äta och smälla raketer för massor av pengar. Vad de gäller mat är de fint som gäller oxfile, hummer mm. Läste någon notis om att fiskarna tydligen hade problem med att kunna gå ut och fiska hummer eller krabba i Sverige p g a stormar, då kan de aldrig tittat på Discovery!

Såg också att de var en stödgala för hemlösa i Januari, blir alltid så fascinerad av dessa galor och event, där man betalar en viss summa, i detta fall endast 250+ servic.avg för att gå och se massor med artister, i bland ingår mat. Biljetter går oftast snabbt till de bättre bemedlade, så de kan lätta sitt dåliga samvete och njuta av musik och god mat, visserligen går pengarna till en god sak, men de kanske skulle vara roligt för dem det gäller att få närvara, men hur ska de hemlösa ha råd att gå.

Hur som helst så blir det ju ett nytt år hur vi än beter oss. själv ska jag sitta hemma och njuta av en film som jag vann i GD, bara jag tar mig in till stan och hämtar den innan lördag. Sen ska jag se över brandsäkerheten hemma hos mig för i vår trapp sitter en lapp om hur vi ska undvika bränder i december, vackert så, men hur gör vi i januari då;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0