... stort sett inte göra någonting

I går tittade jag på Heleninus hörna där Fredrik Reinfeldt var gäst, och hör och häpna, jag tyckte han var otroligt rolig. Kan inte tro att de var ett manus utan han var verkligen spontant rolig, hade jag aldrig kunna tro om honom. Man ska ju inte döma hunden efter håret, och han kan ju inte stå och skämta i allvarliga diskussioner, förstår jag med, men eloge till att han faktiskt bjöd mer på sig själv
Mer än vad man kan säga om Håkan Juholt, S verkar inte finnas de minsta humor i honom, tittade på när han var med på Skavlan, han var samma robotliknade person som jag alltid upplevt Reinfeldt vara förr. Är Juholt så för jämnan även privat, är det lite skrämmande och han lär ju inte få någon att rösta på honom, Socialdemokraterna ska väl vara ett parti för "vanliga" människor och då får han nog kliva ned från sin högdragna pedistal och bli lite människa.

Idag är de den 10 december och här regnar det, fan vad less jag blir, är de vinter så ska de väl vara lite snö tycker jag i alla fall. Sen vad den där berömda stormen som skulle drabba Gävleborg med sån kraft vart tog den vägen. Inte kom den hem till mig i alla fall. Nej här är det grått, grått och jag skulle kunna sova bort hel dagarna, då är det tur man har sin lilla "pittbulle" som tvingar ut en, oavsett väder.Fast hon är ändå lite kinkig när de är regnväder, då är det hon som vägrar gå ut!  Hon hatar regn, men snö kan hon faktiskt tycka var lite roligt.

Ja vad ska man hitta på en dag som denna, ingen aning. Kanske bara vara, något som jag har svårt för, håller alltid på med något och har svårt att inte göra någonting alls, de är faktiskt en konst i sig själv, och jag är imponerad av människor som klarar av, att bara leva i nuet. Men idag ska jag försöka praktisera det, göra i stort sett ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0