Pengar gör ingen lycklig

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2651717/bitter-strid-om-miljonvinst-i-ratten

Pengar gör ingen lycklig, återigen har jag fått det bekräftat så på måndag när jag får mitt "bidrag" ska jag bara njuta.

Hur kan en mor och dotter bråka så om pengar, och en vinst dessutom, jag vet inte hur hela historien ligger till, men vinner man så mycket pengar kan man väl dela med sig. Vi pratar om 3 miljoner, visst kanske dottern och mamman har en dålig relation men så dålig kan den väl  ändå inte varit eftersom de tydligen varit tillsammans vid köpet av lotten.

När de gäller nära anhöriga ska man vara försiktig med relationer som rör pengar, barn ska inte behöva försörja sina föräldrar, men jag anser att man ändå ska ställa upp för varandra, men det är inget som jag kan kräva av mina vuxna barn. Själv är jag  ändå ganska övertygad om att vore det mina barn som vann skulle de dela med sig!

Relationer mellan barn och föräldrar är inte värda att bli förstörda, och av en sådan skitsak som pengar är det väl ännu värre, för pengar är egentligen en skitsak, ett nödvändigt ont och mår man inte bra så spelar pengar ingen roll ändå. Hellre lycklig och fattig än olycklig och rik.

Slutsatsen för mig är att detta kommer att bli en bitter strid i rätten och ingen kommer att gå vinnande ur den heller, oavsätt hur utgången blir så kommer detta alltid finnas i deras minne.....var det värt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0