Jag tror på dottern

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14085598.ab


Jag måste bara fortsätta att följa den bittra striden mellan mor och dotter om den berömda triss vinsten. Nu går dottern ut med både namn och bild då Svenska spel i ett uttalande säger" att det är glasklart att vinsten är hennes". De finns regler för om fler vinner tillsammans enl Svenska Spel. Ja de gör det säkert men man behöver ju inte följa dem, finns flertal fall där människor blåser varandra vid storvinster, nu tror jag inte det är så här i det här fallet!

För är det sant de mamman ger till anledning till varför hon inte ville skrapa trisslotten i TV, blir ju jag i alla fall lite fundersam. Ville inte riskera sitt bostadsbidrag....Hallå, trodde att man fick bostadsbidrag för man har låg inkomst, 3 miljoner, räknas de till låg inkomst. Nu är man ju inte säkert att Du vinner så mycket pengar när man skrapar, men Du är garanterad 10 000/mån i minst 10 år.

Ändå ville mamman om det var hon som vunnit, behålla bostadsbidraget. Man kan inte både ha kakan och äta den. Sen skulle det ju också innebära ett grovt bidragsbedrägeri, så då  är ju inte moralen så hög hos mamman och därför tror jag mer på dottern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0