Har inte Hovet mer att göra.....

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14058800.ab

Ja inte vet om kungen ljuger eller ej, men att bli upprörd över en text som Lena Ph gjort om och framfört i ett program på Tv, visar bara att humor saknar han i alla fall. Nu namngav hon ju inte vilken kung det var, utan" att kungen och hans vänner ljuger", sen att vår kung tar åt sig, kan Lena Ph knappast göra något åt.

Lika dumt som när Håkan Juholt åker omkring och ber om ursäkt, fast han enl sig själv inte gjort något fel......Jag själv ber inte om ursäkt om jag inte vet att jag gjort fel. men åter till Lena Ph och låten där hon även visar en hel del självironi hon sjunger även att hon själv tappat taget.

Ja man kan faktiskt lägga ned en massa energi på skitsaker, se det för vad det är, en låt som håller i alla sammanhang. Bra gjort Lena Ph, Du har inte heller någon anledning till att be, kungahuset om ursäkt, vi bor i en demokrati och de finns viktigare saker att reagera på. Enl mig är vårt kungahus vanliga människor med samma fel och brister som alla andra, den som tror något annat, borde nog börja fundera över vilken verklighet de lever i. Och har inte informationschefen på hovet mer att göra, än att kritisera en text då är det illa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0