Vilken jävla dubbelmoral

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article13424102.ab


Trött trött ja kan man bli annat en trött, nu kom de fram att Patrik Sjöberg använt kokain under sin aktiva tid, men de är ingen fara enl honom själv. Jag för min del anser att kokain är ett stämning höjande medel och ska anses som doping och va fan ska han, liksom Persbrandt samt många andra kändisar komma undan med det som vanliga människor inte gör.

Folk har gått och tyckt synd om Patrik för att han blev sexuellt utnyttjad av sin styvfar samt tränare, detta kom fram efter tränaren död och inte kan berätta sin sanning! Nu kommer detta, ska vi finna oss i allt. Han är liksom Ola Lindholm, som nekat till anklagelserna, en förebild för många ungdomar. och föräldrar skricker rakt och Ola avgår från alla sina uppdrag. Men de är väl skillnad de är ju synd om Patrik Sjöberg, nej kan jag inte påstå att jag tycker det. Man kan inte skylla sina val på i livet på andra, ens uppväxt m m kan vara en bidragande orsak, men de är ingen ursäkt. De kan kanske bara förklara ens betende.

Jag ska ju inte lyssna på honom idag på radio, nu har jag ju inte lyssnat på någon annan sommarpratare heller, men jag är trött på alla som gör sig till offer för sina omständigheter. De finns människor som har sämre möjligheter och förutsättningar än vad kändisar har, som lever destruktiva liv och ingen bryr sig om dem, nej de går folk förbi och fnyser åt. Missbruk slår lika inom alla samhälls grupper men de verkar vara lite finare att knarka "lite" i kändisvärlden. Vilken jävla dubbelmoral


För övrigt gick en fin kille i Byn bort i natt, han tillhörde dem som människor borde sett mer, en så underbar och gullig kille. Brukade hjälpa mig med att bl a bära mina kassar från bussen. Men de var bara en tidsfråga, men han kommer ändå att vara saknad, av mig i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0