Skäms medpassagerare!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13417864.ab

Nu har vi i flera dagar hört om flickan som blev av slängd av tåget, verkar vara nyhetstorka,  visst är de en jävla soppa, klart de är tragiskt och ett trauma för flickan.

Men i stället för att hänga konduktören, som helt klart inte varit ett dugg flexibel, så undrar jag vad vad gjorde de som satt runt omkring......satt ni och tittade i taket, eller kanske tänkte ni " Ja, en till utlänning som försöker åka gratis", är jag lite närma sanningen. Historien blir för mig ännu mer konstig, när en kvinna finner en gråtande flicka i en tunnel och tar med henne hem över natten!!

Jag skulle för min del, ha kontaktat polisen omedelbart, om jag hade hittat ett ensamt barn, och jag hade stannat på plats, och vad de gäller på tåget, hade de varit så svårt för medpassagerarna att ta upp plånboken och bet en biljett åt flickan eller möjligtvis öppnat käften och tala om att hon inte var ensam på tåget.

Så jag vet inte, nu i dessa tider när vi ska bry oss om varandra mer, verkar det gå åt precis åt andra hållet i Sverige, sköt dig själv och skit i andra. Skäms medpassagerare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0