Välkommen i gänget!

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2528216/skuldsatt-m-politiker-i-tingsryd-far-stanna

De ända man kan reagera på är att en moderat politiker borde ju ha råd att betala sina skulder, men sen tycker jag det är bra att de är som alla andra eller lite mer som oss, med fel och brister. Nu kanske de anses "bättre" att ha skulder från eget företag än som vi vanliga, som inte haft råd att betala räkningar av en eller annan anledning. Nu har ju ändå han en fördel för att ha skulder som egen företagare, så har man lättare at få skuldsanering m m.

Så även i skuldfällan behandlas vi olika, att egna företagare har skulder är väl mer accepterat, men att som enskild person ha det är fy och skam. Vad är de för människa som inte betalar sina skulder, fy fy.
Sen att de i verkliga livet fungerar på ett helt annat sätt är det ingen som vill se, med alla räntor avgifter mm betalar man sin skuld flera gånger om, vissa blir aldrig skuldfria i ha sitt liv.

Sen sitter folk och tittar på lyxfällan och tycker det är för jävligt, är det så här de ska gå till, människor har lyxbilar, hus mm och så kommer Tv in och hjälper till och så får man en resa eller något. De är ett hån för oss som har skulder, nu heter de ju lyxfällan och inte skuldfällan. Ett program som inte har ett dugg med verkligheten att göra. Bara det att gå in till Kronofogden och betala kontant över disk är bluff, Kronofogdemyndigheten handhar inte kontanter, bl a på grund av säkerhetsrisk.

Men åter till den moderata politikern, de är som sagt ingen nackdel att ha skulder, kan i stället vara en fördel, de är ju detta vi behöver, vanliga människor som vet hur det är i livet, har själv arbetat politiskt och suttit i fullmäktige, de gick bra för mig även om jag hade skulder, för jag betalar varje månad på mina skulder och har gjort det i c.a 19 år å jag behöver inte skämmas, och politiker i Tingsryd ska inte göra det heller utan se de som en tillgång, sn kan man ju undra över hur det går bra för en att ha skulder med inte för en annan, men de tror jag är en helt annan historia, men välkommen i gänget!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0