Kan ju alltid skylla på någon annan!

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article13461356.ab

Ja tycker Daniel Swedin,s ledar säger allt, men frågan är vem som har gjort dem till experter, Fredrik Reinfeldt har sen den dag han blev vald till statsminister betett sig som en gud. Han kanske inte blev vald ens en gång, jag älskar ju konspirationsteorier, så jag tror de är en kupp. Hur kan en parti som inte bryr sig om oss vanliga människor vinna ett val, och vi s k vanliga människor är väl fler än de rika!!

Så fort de händer något ute i världen som handlar om ekonomiska kriser, så kommer Reinfeldt samt Borg och talar om för oss i samtliga medier, att i Sverige är vi trygga, hela världen är så avundsjuka på Sverige, vi har lösningen på det mesta och enl dem så gör EU vågen varje gång Svenska moderata politiker öppnar käften, Skulle inte tro det. För min del tror jag det handlar mer om att de stora EU deltagarna som bl a Tyskland samt Frankrike, kliar deras ryggar för att de sen ska få ut något av det.

Sen blir jag lite orolig när de alltid talat om hur bra vi har det i Sverige, jag brukar alltid säga att när de är å jävla bra, finns det alltid något som lurar bakom kulisserna,  Inte handlar de heller om att Sverige är ett föregångsland på något vis, Sverige är som en pink i Missisipi, sen vet inte jag vad herrarna har fått sin hybris ifrån, kan ju vara att de ses av media som just experter och inte vad de är folkvalda politiker. Ingen av dem har någon som helst erfarenhet av livet, de har åkt på en räkmacka i hela deras liv. De skulle inte klara sig att leva på en vanlig arbetarlön en dag.

För att bli politiker behövs ingen erfarenhet av någonting,egentligen bara en förmåga att kunna uttrycka sig, samt att oftast ha en önskan att förändra, ha en ideologi. Den viljan och ideologien brukar de flesta, inte alla, tappa på sin väg mot toppen. De förstår jag, att de kan nog vara lätt, att gå från en kommunalpolitiker med kanske 200 - 300 kr i arvode /per mån till riktdags männens löner kan nog få vem som helst att tappa kontakten med verkligheten.

De saknar helt empati, har aldrig sett Reinfeldt i en intervju, där han med hela kroppen och framförallt ögonen visar att han har någon som helst förmåga att sätta sig in i andra människors tillvaro, nej och varför sk han ha det, han behöver ju inte det, han skor sig och sina gelikar, sen att andra människor far illa på grund av det, kan han ju alltid skylla någon annan för-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0