Ännu en dag i Byn

Tog spruta nr 8 fredag kväll, sen är man hängig fram till nästa ons igen, ja nu går de ju bättre, kroppen vänjer sig ju. Nu har jag bara lindriga influensa symtom fredag till söndag, sen trötthet till torsd och sen börjar vi om fredag. Roligare kan man ha;)

Hade i alla fall glömt at handla hem en del saker på lördag, så de var bara att kämpa sig fram till bussen för att åka in och handla, inga problem tänkte jag, hinner hem med nästa buss. Nu blir ju inte allt som man vill, bussen var 15 min sen, enl x-trafik elfel, vi var 10 st som väntade. Men jag gjorde som jag alltid gör, ringde och frågde varför! Här ute är de ju inte så noga med buss, och jag orkar inte stå och vänta en timme på nästa och istället för at stå och muttra i kön, ta reda på fakta.

Hur som haver, dit kom jag sen var de bara att köpa en tidning och sätta sig i kuren och vänts en timme tills bussen gick tillbaka, men jag kan ju sitta är och läsa, likaväl som att sitta hemma, sen att buss 14, kommer och går tom varje halvtimme är bara att skita i, måste vara jävligt tråkigt för chaufförerna!

Hem kom jag, och när jag passerade vår "pub" ropade kvinnan som jag nämnt tidigare på mig, jag visste varför hon ropa, men jag gick fram ändå. Då kom det, med en tår...."Hörde Du att ........dött" "jag är så ledsen", nu sprang kvinnan på fel person, jag gick i taket. Frågade om hon tyckte jag skulle tycka synd om henne, nu hade hon ju ännu en anledning till att dricka, först neka hon till att hon drack!!! Står de dum i pannan på mig, eller...

Jag talade om för henne vad jag tyckte om att hon beter sig som hon gör, sluta för fan och tyck synd om dig själv, kan gråta över en död fågel också.  jag fortsatte "Tänk på dina egna anhöriga och hur roligt de kommer att tycka de är när du går samma väg". Att dricka ihjäl sig är en långsam och plågsam process.

De satt flera där och vad de tyckte eller inte tyckte om mig skiter jag i, en karl föreslog att jag skulle sätta mig och t en öl, "nej, du" sa jag "hellre skjuter jag mig,går snabbare". Kvinnan svarade med att hon skämdes och de sa jag att de behövde hon inte alls görs för mig, men att jag bryr mig om henne och därför blir jag förbannad, hon är värd något bättre.

Nu kan jag kanske pratat för döva öron, men någonstans vet jag att jag inte gör de, för varje gång hon ser mig så vet jag att jag stör henne, vore det inte för att min egen energi är så låg, så skulle jag försöka engagera mig mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0