Ska nog träna mer på mina gränser

Ja man hinner inte långt i Byn, ur sin lilla "holk", dök "ledaren" "lilla Blå", kärt barn har många namn, upp med ett glatt godmorgon! Ja vad säger man de ju har full kontroll. Nu gick jag ju på baksidan av huset, inte hjälpte det inte. Han fortsätter med "Att nu missade Du precis din älskling" Vem" blev mitt svar. "Jo han med den lilla bruna hunden" Ja kan knappast påstå att det är min älskling, är en till av dessa "gubbar" som betett sig lite!! underligt. Han tillhör definitivt inte "den inre cirkeln". Nej nej, mellan honom och den "lilla Blå" är det kamp mellan "suggorna" samt bilkörning på området.
Jo mannen med den lilla bruna hunden, såg jag på affären en gång för länge sen, eftersom jag som vanligt handlat för mycket och inte har bil. Frågade jag honom om jag kunde lifta med honom. Inga problem, trodde jag då. Men efter det började han stadigt ringa till mig varje fredag, med samma fråga varje gång. Vad jag gjorde, i början tänkte jag inte så mycket på det, men när de upprepade sig varje fredag, samt när jag var bortrest en gång när han ringde, och när jag sa det. Blev han förbannad!!!! Spydigt upplyste han mig att han skulle minsann  inte störa. Då blev jag förbannad och upplyste honom att jag hade inget med honom att göra. Trodde det var lungt med de, men icke. Tog någon vecka sen,var det dags igen, men då sa jag till på skarpen, efter det har han ring en gång och lagt på luren. Moget!  Något av detta kan jag ha nämnt någon gång till "lilla Blå". Därav älsklingen.

Vad jag förstår och hört från andra, är att jag har svårt för gränser, släpper människor för närma mig, och folk läser av mig som snäll/dum, dum la jag till själv:). Ja jag har svårt med gränssättning när det gäller min person. Något jag tränar på , dettaär inget problem när det gäller mitt hem eller myndigheter m m.

Min promenad fortsatte och vi en av de få hundlatriner på området, träffar jag ern kille, som även han bor i byn, och som jag så klart pratat med tidigare. Han går mycket och oftast mellan centrum och vår By, men nu var det åt "fel" håll. Han upplyste mig om att han skulle till bussen, för han hade ont i benen, men han hade smörjt in sig med zon, voltaren samt hästlinement, ja vad säger man. Därav bussåkandet. Sen berättade han att han saknade sin bil. "Jaha", svarade jag "vad har Du den då" blev min fråga mest för att vara trevlig. Men de ville han inte upplysa mig om, för han hade hört att Ronny Svensson????? tydligen någon som brukar vara på TV, hade haft inbrott i sin bil. Ja inte vet jag, kanske jag ser väldigt kriminell ut;)Ibland när jag är ute och går så funderar jag på vilken planet jag är på, och varför jag träffar så många udda personligheter, ska nog träna mer på mina gränser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0