Full koll

Nu är verkligen våren här, "lilla Blå" är ute och krattar på sin boulébana, jag ja skriver sin, för nåde den som säger något annat. Banan är hans, bänkarna är hans. de rör man inte ostraffat. Förra året var det några som flyttade ut dem på gräsmattan, trodde karln skulle få hjärnblödning. Hotade t o m att hellre bränna upp bänkarna en att låta någon annan använda dem. Vad jag förstår så tillhör banan hela området, men men. Nu har han lyckats tigga till sig virke fårn en altan som revs, och för det ska han bygga ett plank, mot havet och vinden enl honom själv. Men sanningen är enl mig att de ska kunna sitta där mer skyddade mot insyn, de är inte bara kaffe i termosarna där inte.

Mig gör det egentligen inte så mycket, man har lite svårt för när människor börjar göra almänna platser till sin egendom. Alra helst när man själv klagar på alla andra som t ex dricker på området, eller sitter ute och grillar mm. Tillhör man inte den "inre cirkeln" får man inte göra det, själva kan de både cykla in i buskar eller ramla av bänkarna och detta beror inte på åldern. Men akta dig om de är ungdomar som gör samma sak.

Att han håller en jävla koll märkte jag igår, var ute med min "pitbull" och gick, "lilla blå"" satt i svart overall på staketet vid banan och vilade sig, så jag gick fram och slängde några ord med honom. Måste ju få lite att skriva om, en av "mina killar" kom förbi och stannade bilen för att prata lite. Efter ett tag sa jag att jag måste gå hem för att göra lite nytta. "Blir aldrig klar" sa jag, Då kommenterade "Lilla blå"," ja men om Du slutar att ränna ute så mycket, så kanske Du hinner!!!". Ja tittade på vaktmästaren ruskade på huvudet, Jo då, "lilla blå" fortsatte med och "Du har olika jackor också blå, vit och grön eller grå", vad säger man de är till att ha full kontroll, har hört på ryktesvägar att "gubbarna" använder kikare också. Tvivlar inte en sekund på det. Ja man kan i alla fall känna sig trygg på detta område, alltid är det någon som har ögonen på en.

Fast det konstiga är, som en av "mina killar" sa en gång, när de verkligen händer något ser de ingenting, annars tror de att de ser allt. Kanske inte var ordagrant men budskapet var ungefär detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0