De är huvudsaken!

Ja måndag igen, händer inte så mycket i mitt liv. Har ju flyttat och det känns som jag hamnat i en annan stadsdel, ändå är det samma område. Men de är så lugnt här, händer inget. Hör inga grannar, ser dem knappt heller. Kan kanske bero lite på vädret också. Igår spöregna det, jag gick till Tempo, den enda jag mötte var en joggare!!!
När jag mötte henne fick jag dåligt samvete, har liksom inte rört på mig så mycket, snart är det Vårruset, ja, jag har faktiskt gått det några gånger, inte förra året, men året innan fick jag t o m en kram av Siepen. (Kan man leva på länge, eller),
Onsdag till torsdag var jag faktiskt i Söderhamn mina gamla hemtrakter, hälsa på mitt yngsta barnbarn, Anakin, gladare kille får man leta efter. Han är c:a ett halvår, men inga sura miner där inte. Kunde man inte tro när han var liten bebis, då skrek han så fort man titta på honom. Har två barnbarn till och ett på väg samt ett bonusbarnbarn.
De är Fabian snart 3 år, Josefin 10 år och bonus Rasmus 14, hoppas det blev rätt. Ja inte namnen utan åldrarna, är ju inte någon super farmor eller mormor. Nu för tiden är vår generation inte som de där gulliga som fanns förr.
Ja egentligen inget jag kan något om, har varken haft morföräldrar eller farföräldrar, de var borta innan jag föddes.

Förra helgen var mitt barnbarn Josefin och hennes kompis Ebba här och sov över, hade precis blivit av med min soffa, och inte fått hem min ny/gamla soffa. Så de blev att sova på en madrass på golvet. Men de funka det med, kul hade det. Och Josefin sa att Ebba tyckte att jag var rolig. Något jag faktiskt ofta får höra.
Inte av mina vuxna barn......., utan av andra människor. Själv tycker jag inte heller att jag är speciellt rolig. Ganska tråkig enligt mig själv, men tar kanske inte livet på så stort allvar, och kan nog vara lite ironisk ibland.

Idag ska jag rensa i mina saker, som jag tagit fram, plocka ned varannan ungefär, måste lära mig att man behöver inte ha allt framme, men jag älskar ju mina saker. Vill se allt. Sen ska min "pitbull" kanske få sig ett bad och lite frisering igen. Har klippt henne själv, till mångas förfäran, men vem har 500 - 700 över,inte jag. Jag tycker hon är fin ändå och själv verkar hon ju ganska nöjd. Och de är väl de som är huvudsaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0