Ännu en härlig dag!

Kan man bo bättre, min nya lgh är toppen, balkong mot små sjöar. Havsutsikt skojar jag ,men sjöarna mynnar faktiskt ut i havet. Kan inte förstä hur folk kan vilja bo på Gävle strand. Jag har c:a 20 meter till vatten, mellan balkongen och vattnet är det ett grönområde, med några tallar där skatorna har byggt bo. Vid Rudsjön häckar massor med fåglar, tärnor, sothöns, olika änder samt ett svanpar som jag döpt tiil Roland och Inger (Ett internt skämt, de bråkar med alla och skrämmer bort andra svanar:).

Jag har även sol hela dagen, inte ett hus framför utan bara skog, mer naturnärma kan man knappast bo, rena landet och ändå så närma till Gävle centrum. De kanske är tur att inte fler vet hur toppen det är att bo här, då kanske hyran skulle gå upp. Ja jag menar vad kostar det inte att hyra en lgh på Gävle strand,och där är de väl bara asfalt och blåst från havet.

I morgon ska jag in på Påskupproret, måste göra något mot den regering vi har idag som sänker människor totalt. Skulle vara i annat land än Sverige då skulle folk gått man ur huset. Men vi bara finner oss i allt. Själv är jag inte drabbat av dessa regler men känner människor i min närhet som har ett helvete. De fattiga blir bara fatigare och de rika rikare och helvetet blir aldrig fullt.

Nu ska jag i alla fall ut och njuta av min balkong, jag och "Pitbullen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0