Skärtorsdag

Dagen började med att när jag skulle gå ut med "Pitbullen", kommer runt hörnet på huset framför mig, och håller på att bli överkörd av bil,  bilens förare bor några hus bort och behöver inte åka den vägen, för övrigt är det inte tillåtet att köra på området mer än vid ur och i lastning. Skitsak kan man tycka, men de ligger även en lekpark där. Har också sett att han kört där flertal gånger.

Allt har så klart en förklaring, där han normalt ska köra ned, har ledaren lilla Blå" lyckats få dit varenda "sugga" på hela området. Det för att de ska inte köra några bilar förbi "hans" boulbana. Detta är ett återkommande problem varje sommar. De gör att vår man med bilen kör runt hela området när han lastat av vid sin port, i stället för att kunna köra direkt ned till sitt garaget.

Dessa två herrar är enl mig väldigt trotsiga och barnsliga, och även jag blir jävligt trotsig, för då är vi inne på vad jag återkommit till förr, varför ska en person tro att han styr hela området. Så jag stövlar in på kontoret, lagom glad. Nu får det för fan vara nog. Ska c:a 8-10 "suggor" stå på samma ställe, och de är för övrigt en bilväg, om inte annat ska kanske brandkårer och andra uttryckningafordon ha en chans att ta sig fram vid behov. "Stackars" chefen tycker nog jag är lagom rolig, men som tur är får jag medhåll av en annan boende på området, som själv sett hur "Lilla blå" pekat med hela handen åt traktorn, vad allt ska stå, gäller även bänkar mm. Detta var något vår chef inte var medveten om.

Åker sen in till, äter en hemskt dyr räkmacka med min dotter 82:-, tur att hon bjöd, men god var den. Får då ett sms från en granne, "Nu är "suggorna" flyttade", gud vad nöjd jag kände mig då:). Är nog hemskt elak i bland, har lite horn i huvudet. Men va fan rätt ska vara rätt och det finns barn på området, och jag eller någon annan ska inte behöva tänka hela tiden att de ska komma en grinig gubbe och köra rally över området.

Att de är varmt och vår, förstår man när vakterna från Nia`n har fullt upp med att hålla i en påverkad kille på torget, som slår och sparkar på vakterna allt vad han kan, samtidigt kommer det en tjej ut från Nian, lika förbannad hon, båda har kastat sina kassar på backen, och full tumult råder. Till slut är de full folksamling, fyra vakter, en civil polisbil med två poliser,  men de hindrar inte tjejen och killen att veva på,jag promenerar vidare för  jag tycker samtidigt det är lite tragiskt, hör och ser stora pikebussen köra in på torget. Så var de fick spendera skärtorsdagen någonstans förstår nog alla. De är då jag alltid blir lika glad för att jag är nykter idag.

Väl hemma, putsar jag fönster och ska byta gardin i köket, har köpt en ny kappa med text på och knytband, men jag får det inte att stämma, ger upp och gardinen får hänga som den gör. Tar en promenad med "pitbullen" vädret är ju toppen. Träffar en trevlig granne som har en hund som "Pitbullen" är kompis med, hon följer med mig hem för att klippa klor. När vi kommer in i köket utbrister hon "Ser Du inte att gardinen sitter upp och ned, de syns ju på texten" Då ser jag ju det helt klart, så roligt fick vi i alla fall. Men den får hänga så till i morgon, för nu ska vi ut på lååång hundpromenad med våra hundkompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0