Byn 11 -12/4

Idag ligger dimman över hela byn, lite spökligt, men samtidigt skönt. Man behöver inte känna massa måsten i detta väder. I går var det skillnad, då sken solen och de var riktigt varmt ute. När jag vinklade upp persiennen på morgonen, fick jag se vår vanligtvis ganska tomma lekplats full med barn, när jag senare gick ut med min"pitbull", förstod jag att de var dagbarnvårdare som var här. De  vuxna satt på borden vid vår lokal, de roliga i det här för mig var att de satt på borden. Något de inte vet retar upp våra "gubbar" som vanligtvis häckar där. Man sitter inte på borden, med fötterna på sittplatsen, aja baja.  allla fall tyckte jag de var roligt att se några andra här samt lite liv och rörelse. En av mina hundvänner stod utanför sin port, och han höll med mig om att de var trevligt.

Senare på dagen åkte jag in för att göra min dotter sällskap på sjukhuset, ja vi är träffas igen, efter någon månad av frånvaro, inget konstigt för min del. Händer c:a två gånger om året att hon får något spel och säger upp bekantskapen. Ja jag är väl inte alltid världens trevligaste jasg heller, även solen har fläckar ;) Men som sagt det går över. I alla fall hon skulle på rtg, och efteråt blev hon hänvisad til akuten för svar. Jag för min del tycker det är underligt att man ska sitta på akuten för ett rtg svar. kan förstå att om man t ex ramlat akut att det funkar så men nu var inte fallet så :), kul va.

Nej hon var där av andra orsaker, vi fick sitta och vänta i drygt två och en halv timme, för att få träffa en läkare i 2 min, en läkare som för övrigt pratade fruktansvärt dålig svenska. Kanske blir så i framtiden att vi får ta med oss tolk, när vi går till läkaren. Att jag och min dotter som båda har skinn på näsan frågar om när vi inte förstår, är något som jag tror inte alla gör, särskilt många äldre kan nog ha väldigt svårt att förstå, och på en sjukvårdinrättning måste de väl vara extra viktigt att förstå samt att bli förstådd.

När jag kom hem senare på eftermiddagen fick jag se de "röda" sitta ute, mot husväggen, även mina gamla grannar satt där, har blivit lite "finnligan" där. När jag senare tog och gick ut med min hund fick jag se att även de "blå" satt ute, som sagt vädret var ju toppen. Eftersom jag inte är nyfiken. bara jag får reda på allt, så gick jag fram till de "blå" tänkte ju få lite uppslag samt min "pitbull" är ju omtyckt i det gänget, om jag är det eller inte skiter jag i.

Blev inte så mycket skvaller för en kvinna som satt där, var lagom rund under fötterna, hon visade mig sin röda plastmugg och sluddrade lite ursäcktande "Jag sitter här och dricker vin", och....är inte mina problem hon får väl dricka vad, när och hur mycket hon vill för mig. Däremot är det samma som med att sitta på borden, i det "blå,s " gäng eller den s k "inre cirkeln" är det tillåtet med allt. Men skulle det varit någon utanför den "inre cirkeln" eller under 50 som suttit där och druckit så då hade det tagit hus i helsike. Då hade "gubbarna" krävt att bänkarna med bord m m skulle bort. De ska inte supas på detta område!!! Deras diskussioner om alkohlister samt annat "löst " folk, är helt otrolig. Undrar om de någon gång ser sig själva i spegeln.

Efer ett tag kom min manlige hundvän fram och vi satt där ett tag, tills han konstaterade att han liksom jag är allergisk mot alkohol, vi blir så konstiga då, vinglar, sluddrar samt beter oss allmänt konstigt, så vi reste oss för att gå med våra hundar, kvinnan reste sig också för att gå men det var för att att gå in och fylla på sin röda mugg.

Jag hoppas verkligen att barnen med personal får tillgång till vår lokal, de är så mycket trevligare med barn än med halv lulliga, bittra , nyfikna männsikor som tror de kan och vet allt och då pratar jag inte om mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0