"Suggkriget" i Byn något för Aschberg och Grannfejden

Vaknade av att min son hustru skicka ett sms om att jag skulle höra av mig när jag hade vaknat till mig. Gick upp och ut med "pitbullen". När jag varit ute och fixat mitt kaffe, så ringde jag upp henne, rösten som svarade, tyckte jag lät lite konstig. Men jag hade ju ringt till hennes mobil så enl min hjärna var de hon, men jag frågade ändå lite försiktigt "är de Marie" "Ja" pep rösten tillbaka men avslutades med ett skratt. "Hör Du inte skillnad på mig och Marie" skrattade min son. Ja jag börjar faktiskt bli lite orolig över mig själv. Gardiner upp och ned mm. Åldern, stress eller så är de alla hjärnceller som försvann under min tid i ruset.

Senare på dagen gick jag över till en väninna för att låna hennes symaskin, utanför vår lokal satt "Lilla Blå" samt en kvinna jag brukar prata med. Stanna till för att önska trevlig helg. Då satte "lilla Blå" igång. Han fråga om jag träffat min älskling, "Vem", undrade jag. "Jo, han med blå bilen" fortsatte han och sen kom de jag väntat på och förstått skulle komma. Jo han med bilen har så klart varit inne på kontoret och klagat över "suggorna" enl "Lilla Blå". De där "suggorna" ska stå där fortsatte han de har bestämmts på ett möte!! "Långt innan jag flyttade hit"forsstte han och menade mig. Så nu var det fan dags med ett  nytt möte, så de blir någon ordning. Jag stod kvar och lyssnade på hans utbrott. Sen tog jag till orda och sa "Du kan inte säga att de är han med bilen, för de vet Du inte" Kanske skulle sagt att jag var inblandad men de kan jag göra på mötet inför alla. Jag fortsatte med att ifrågasätta varför de skulle stå c:a 8-10 "suggor" just där. Jo för fönstretna blir skitiga om bilar kör där........................! De var den sämsta ursäckt jag någonsin hört. Vi pratar om 6 gavelfönster. "Bättre man kör runt området och skitar ned alla andras fönster då?"undrade jag

Nu är det ingen idé att diskutera med denna man, han ger sig aldrig, han gör inga fel och han bestämmer allt. Nu hade han ju inga "gubbar" med sig heller utan de var han mot två kvinnor, så han tystnade . Kvinnan och jag gick över till att diskutera vargproblem och hundar istället, de hade varit på debatt kvällen innan och då kom det från " Lilla blå", som en trotsig barnunge. " Ja ska minsann ta hit en varg och släppa lös den på området, så kan den äta upp alla hundjävlar som finns här" Inte ens mitt tio-åriga barnbarn beter sig som "Lilla Blå"

De som händer nu när jag sitter och skriver tror man inte är sant samtidigt är det ju lite humor i. "Min älskling" enl "Lilla Blå" ringer. Då pratar vi om han som kör bilen och även som jag har sagt ifrån ang tel samtal. Innan jag hinner säga något, ber han mig lyssna. Kan förstå vad de handlar om. Jo han har blivit påhoppad av "Lilla blå" ang "suggorna"! "Lilla Blå" är aldeles förstörd, uppretad och helt knäckt över att de är flyttade, hans hela liv har tydligen rasat. "De är ingen jävla ordning på det här området", "Suggorna ska tillbaka" m m. Jag berättar för han med bilen om att jag pratat med chefen, och påpekar även att jag har inget emot att "Lilla Blå´s"  fixande, om hans mening med att fixa på området ,skulle vara alla till godo, men så är tyvärr inte fallet. Vårt samtal avslutas, men jag tror inte att det Stora "Suggkriget" är slut än på långa vägar, kanske dags för Grannfejden och Acshberg att komma hit.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0