Namngivning 16/4


Lämnade byn för att ta mig till Söderhamn, inte helt lätt en lördag, x-tåget går oftare till Bollnäs än till Söderhamn, kan bero på att SJ kör Söderhamn också men då kostar resan betydligt mycket mer. Vem vill till Bollnäs :), nej jag skoja tycker Bollnäs är fint tycker faktiskt att hela Hälsingland är ett ortoligt vackert landskap.
Men nu skulle vi till Söderhamn, de är en stad som förövrigt helt tappat sin charm!! sen jag flyttade därifrån, menar inte att det beror på mig, jorden kretsar inte runt mig, om nu någon tror det!
Så i alla fall för att ta sig dit åker jag först till Norrsundet, har en dotter m familj där, och sen får vi (yngsta sonen o jag) , åka med dem i bil till Söderhamn. Så fram kommer man alltid. Vi skulle till Kvarnen i Södeerhamn, där mitt yngsta barnbarn ska få sitt namn officiellt i en liten cermoni med släkt och andra vänner. Vädret var toppen och allt annat med, bjöds på sallad, samt kaffe med både äppelpaj, kladdkaka mm som min son" hustru" bakat och fixat helt själv. Är hemma och är barnledig.

Vi bjöds också på sång och musik, av släktingar, som sagt helt underbart trevligt och jag hoppas verkligen jag inte de var sista sista gången, så de blir att producera mer barn :)

De var fösta gången för mig med en sådan här cermoni, vanliga dop i kyrkan har jag ju varit på förr, men de här är något som jag verkligen rekommenderar. För att döpa sig i en kyrka är för mig lite hyckleri, om man inte är kristen på det viset att man har en gudstro. Är inte det lite att håna de troende, stå och döpa sina barn i guds, fadern och den helige andens namn som man inte tror ett skit på. Ingen av mina tre barn är döpta när de var små, min dotter döpte sig i vuxen ålder i samband med mitt första barnbarn´s dop i kyrkan. Fint var det, men som sagt , de blir lite konstigt för mig.

Jag har inget emot kyrkor i sig, är helt imponerad av dessa byggnader, besöker alltid kyrkor när jag är ute och reser, den mäktigaste är ju fortfarnde Kölns domkyrka, den roligaste är ju den i Finland som är inbyggd i ett bergrum sen har vi alla gulliga katolska kyrkor i bl a Grekland och Cypern. De är bara guds tron som inte passar mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0