Va fan

Ibland kan man bli jävligt irriterad på folk som tror att de besitter en massa makt. Var tvungen att ändra en tid hos en vårdgivare. Då börjar sköterskan att ifrågasätta mig och att de också skulle dröja med ny tid, för dr ska ha semester och sen skulle hon väl se om  hon kunde göra något, de lät väl inte så farligt. Var bara det att hon var inte de minsta trevlig, hon betedde sig som de var helt upp till henne om jag skulle få träffa läkaren eller ej. Nu är det en läkare jag haft kontakt med tidigare och som jag var kallad till. Som vanligt när jag blir bemött på detta vis, blir jag liten kryper ihop och säger ingenting. De hör till saken att  jag alltid haft lättare att slås för andra än för mig själv.


Men efter jag bryggt mitt kaffe och retat upp mig lite, ringde jag upp personen ifråga. Talade om vad jag tyckte om hennes bemötande, och att det var en sak mellan läkaren och mig om jag skulle komma, så de var hennes jobb att fixa en tid till mig.   Åh vad skönt, nu var det hon som blev liten och kröp ihop, hon menade inte så och visst skulle hon ordna en tid til mig, så fort som möjligt.

Tror och vet att det är fler än jag som blir bemötta på detta vis, oftast på kommun eller landsting, men förekommer även på affärer. Tänk när man kommer in på en liten fin butik, på fina o dyra gatan, då kan expediterna titta på en som om man vore något som katten släpat in. Okey som sagt jag är en "lagom rund kvinna" ingen ungdom och jag skulle med all sannorlikhet aldrig komma i deras storlekar. Men jag kan ju för den delen ha en lika lagom rund plånbok :) och kanske ska handla till någon annan. De kan de ju aldrig veta, döm aldrig hunden efter håret.

Min dotter brukar säga att man ska vara lika trevlig mot alla människor, kan vara din blivande eller nästa arbetsgivare. Kanske något att tänka på.

Sen kan jag ju fråga mig varför man tar ett service jobb om man inte klarar av att vara trevlig på arbetstid, de gäller ju att skilja på arbete och privatliv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0