lilla "byn", rykten, sanning! och rädsla

http://gd.se/nyheter/slutarana/1.2506373-polisen-soker-ung-kvinna


Igår var jag ute vid kl 19.00 har aldrig sett så mycket folk ute på länge i vår lilla "by", fick prata lite skit och lyssna på skvaller. Kan vara kul ibland, såvida det inte drabbar en enskild person eller personer. Fick också frågan "Hur vågar ni "tjejer" vi var två som stod och prata vid parkeringen. "Vara ute". Varför skulle jag inte våga det. Ingen ska hindra mig från att leva och gå ut hur mycket jag vill där jag bor. Men hon som stod bredvid mig berättade, att när hon kommer från jobbet på kvällarna, så springer hon in, för att hon är rädd. Nu är ju jag äldre : ) (Lever på hoppet), men också uppfödd i en mycket större stad. Har livserfarenhet, och är nog mer rädd för spöken än människor.

Tycker det i alla fall är tragiskt när unga och många äldre inte ska våga sig ut om kvällar eller som nu, när det är mörkt  ute tidigt.

Sen är jag också oroad över "gubbarnas" prat om packet de släpper in här, och även att de påstår att de är en ej "ljushyad" person. Detta är bara rykten. Men ingen har sett eller hört något, den kvällen, men nu vet alla.

Jag är fortfarande ute och går sent på  kvällar och nätterna, med min lilla hund, tomt ,dött ,stilla. Men igår träffade jag faktist en "granne" , bra rund under fötterna, tragiskt. Han hade huvan uppdragen över huvudet, min "stoora hund" morrade, som hon gör när folk har huva på sig. Antagligen för att hon inte ser ögonen på personen. Jag såg inte heller hans ansikte p g a huvan. men, jag vet ju vem han är, men om jag inte vetat det så skulle jag aldrig ha kunnat tala om hur han såg ut eller vilken hudfärg han hade.

Ändå kan många människor vara så säker på de det tror att de ser, skrämmande

Jag vet inte vad som är sant eller inte, men jag hoppas verkligen att flickan de söker, hör av sig. Så polis kan reda ut detta eller lägga sina resurser på något viktigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0