Dagens lilla "by"

I går såg jag reprisen på Ung och bortskämd, har ju skrivit om det tidigare. Måste faktiskt säga att som rent underhållningsprogram var det de roligaste jag sett på länge. Dessa ungdomar vet nog inte hur roliga de är. Men då ska man inte lägga några som helst värderingar i programmet, utan bara titta! Skulle nog kunna få något pris som de mest komiska programmet, för skratta får man.

I vår lilla "by" går livet sin gilla gång, händer inte så mycket, ja kanske ska vara mannen som var inne på Hyreskontoret och hade åsikter om området o de boende där, han ansåg att de var lite upp till personalen inne på kontoret att hålla koll på människorna här. Ja och de kan jag ju till viss del hålla med om, men inte till vilken gräns som helst. De finns något som heter integritet, något som denna man nog inte har en aning om vad det är.
Han tyckte att de som bodde tillsammans här på området, så skulle båda stå kontrakten. Nu är det väl oftast så om man är sambos men i detta fall ville han, så som jag och även en av tjejerna på kontoret uppfattade det, så ska varje person som träffar någon gå in på kontoret och skriva in den personen om han/hon bor här en längre eller kortare tid. Nu kunde ju inte jag som en stund stått och lyssnat på detta, låta bli att lägga mig i, inget ovanligt. Då påpekade han att vi hånade honom, samt så fick jag en känga om att jag inte plockar upp hundskit efter mig. De är det sista man ska anklagas mig för, för det gör jag faktiskt alltid. På det här området vågar man inget annat ; ). Jag upplyste honom att då gick han på fel person.
Åter till saken, jag sa också till honom at det kan väl knappast vara upp till hyresvärlden att kolla vem t ex jag umgås med eller släpper in hos mig så vidare vi inte har sönder hela lgh eller stör någon. De kan ju bara ta kreditupplysning på kontraktskrivarna, kan väl knappast begära in polis, soc eller andra handlingar, ska inte heller göra det. Då är vi väldigt farligt ute.

Mannen och jag lämnade kontoret tillsammans, han hade åsikter om de mesta vad de gäller att bo i lgh, bl a har man barn eller barnvagn och inte har plats med den inne, eller orkar bära upp den till lgh, ska man inte bo här.
jag försöker lyssna mer än hetsa upp mig nu för tiden, men sa ändå "att med de kraven han har på de boende i detta område, så vore det bättre att han flyttade ut i ett hus i skogen", verkade som om  han inte ville höravad jag sa eller han så sket totalt i det, han fortsatte ändå om vad man enl honom inte får och får när man bor i vår lilla "by". Ja ja, men en eloge till honom, han var i allafall så ärlig att han erkände de han hade klagat på.

En sak är säker,personalen på vårt Hyreskontor kan inte ha det lätt : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0