Ung och bortskämd, kunde inte låta bli

Har inte sett programmet, kommer förmodlingen inte att göra det heller, även om jag älskar såpor. Men jag såg på debatt och låg och lyssnade på radion idag. Curlingförälder är vi föräldrar lite mer eller mindre, här  i detta program är det definitivt mer. De är väl upp till dem kan man väl tycka, de gör jag också. Vad jag däremot reagerar på är deras totala avsaknad av respekt både mot sina föräldrar och även mot andra människor.
Sitta i en soffa och låta sin pappa mer eller mindra krypa på knäna framför, tjejen i inslaget på debatt, för att man själv tycker hon det är äckligt och under sin egen värdighet att städa. Sådant reagerar jag på.om inte det fanns människor som jobbade med städning samt sopphämtare, båda dessa är underskattade arbeten skulle vi överhuvudtager knappt inte kunnna vistas varken ute eller inne. Dessa människor gör ett helt fantasktiskt arbete, som tar reda på skiten efter oss.

Nu åter till saken, hennes pappa jobbar nu inte med det, utan åker ändå hem till sin lilla dotter och sköter markservicen, varför betalar han inte ett företag att göra det, de har ju uppenbart råd med detta, då skulle han hjälpa till att få rull på ekonomin och människor som vill ha jobb skulle ju få det. de finns företag som gör detta dagligen och fullständigt skiter i om det sitter en bortskämd unge och tittar på dem, bara de får sin betalning.
Så kan ju pappa ut och arbeta lite mera, för pengar måste han ju se till att ha.

Sen mamman som säger "mina män har alltid velat att jag varit hemma", för de innebär väl inte det att hon ska uppfostra sin dotter i samma anda. Nu verkade ju dottern ha mer skinn på näsan, än hennes som jag upplevde henne, väldigt förtrtryckta mamma. Som tydligen alltid gjort som männen sagt.

Vad jag sen reagerar på att svt gör en sådan här såpa, priset en jordenruntresa, de finns många curlingföräldrar som inte har denna ekonomi som dessa överklassföräldrar har, kunde ni ine visa det i stället. som kanske kämpar med arbete, barn m m så kunde de ju vinna en resa eller mat och städhjälp ett år. De här familjerna kan tror jag, har som sagt inte sett det, betala sina resor själva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0