Rollatorfolket och en del över 65+

Snart är man  där, men jag tror samt hoppas att jag aldrig blir lika dan. men något är det  som händer när man går i ålderspension, blir man bitter för att man arbetat hela livet och nu har man inget att göra.
Eller tror man sig veta allt mycket mer då, och får man göra som man vill. De klagas på att ungdomar och andra yngre inte ha någon uppfostran. Tappar man själv sin uppfostran och hyfs när man fyller 65.

BUSSEN

många av de äldre som kliver på bussen med rollatorer, knuffar sig fram, de gör ont att få en mot benen. Ska vara först, blir sura när det finns barnvagn med på bussen. Vad jag vet går väl rollatorer att fälla ihop, kan vara svårare med en liggvagn. Inte blev det bättre efter att 65+ fick gratiskort i Gävle på bussen. Nej då är det deras tid mellan 09.00 - 15.00. Vi vanliga betalande kan väl åka någon annan tid.

AFFÄREN

Är det extrapris så vem är det som ska vara först, jo 65+, ta tex jordgubbar på sommaren, då plockas de finaste jordgubbarna över till den egna kartongen, de väljs, vänds och rågas ordentligt. Vem har de tänkt ska få köpa skräpet de lämnar efter sig. Är det extra billigt så kan de köpa hur mycket som helst av varan, även om varan går ut dan efter, men det var ju i alla fall billigt
Vid provsmakning kan man se ett helt rollatorgäng som har rena PRO-mötet framför ståndet, ja jag vill inte smaka, får dåligt samvete och måste köpa då, även om jag inte tycker om varan. Men rollatorligan tror jag inte handlar varan. De verkar mera äta lunch eller någon.
Sen för att inte tala om i kön, vem gnäller mest om det tar tid, jo 65+, har inte de hela dagen på sig! och de med rollatorer kan ju t o m sitta på dem och vänta, så vad gnäller de för.
Sen ett ex som jag tycker är hemskt, de är när man helt nonchalerar barn som står före i kön, tränger sig förbi,  och pratar över huvudet på barnen, De är de ju inte ensamma om. Gör tyvärr många vuxna.


BANKEN

De kommer alltid lagom till lunch, då de flesta arbetande människor, kanske har den enda tiden på dagen att göra sina bankaffärer. Men då rullar rollatorligan in i flock, antingen för att de vill se lite andra människor, för de kan väl knappast  göra det av ren illvilja.


När de är på dessa platser, samlas de gärns i flock, och då går diskussionerna ofta om hur ungdomarna klär sig, ser ut, beter sig. Jo jo bättre var de på deras tid. De vet jag nu inte om det var, har hört från min egna pappa, som tyvärr inte är i livet idag, han var i alla fall en kul gubbe. Kunde berätta många tokiga historier om när han var barn. Hartsfiol, äppelknyckarbyxor, samt frisyr klippt efter en potta : Jo men inför aga i skolan, lite stryk har ingen dött av, åsikterna kan vara många. Då är det ju det jag undrar över, de kan ju knappast ha hjälpt, eftersom ni idag använder er ålder som maktmedel!

LILLA "BYN"

Även här klagas det på ungdomar, som spelar musik, eller dricker öl på sommaren. Att man själv vinglar hem i stort sett varje kväll från "byn,s" pizza. Det stora samlingsplatsen för många 65+ här, elller att man själv sitter och dricker både öl samt även andra alkoholhaltiga drycker ute, de är skillnad det. ELLER!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0