Charmen med att bo i vår lilla "by"

Åkte buss hem i förrgår och vid vår station steg jag och en man som är boende i vår lilla "by".av. Han tittade på mig och så sa han "Jag hörde två män med Göteborgsdialekt prata, de bor visst här, är inte det konstigt!"
"Nej,sa jag och fortsatte "Hur menar Du då""Ja men" svarade han "De är ju från Göteborg".......
"Ja men Du då" svarade jag " Du kommer ju långt upp från Gällivare/Kiruna eller ngt de är väl lika konstigt att Du bor här" "Nä" Svarade han "jag är ju fortfarande i Norrland"

                                           

Sen har vi mannen som konstaterar att där det lyser i fönstrerna på nätterna, där bor de knarkare?
Varför tror Du det har jag frågat. "Jo för de måste knarka för de lyser ju hela natten och vem är uppe då om inte knarkare". "Jaha, men knarkar Du" blir min motfråga. "Va, men nej de är klart jag inte gör" svarar han "Nej jag bara undrar för att Du måste ju vara vaken hela natten för att veta om de är tänt hos andra hela natten, eller"  Han har även lösning på varför det kan vara tänt uppe på en vind vissa nätter. Då görs de stoora knarkaffärer. "De tror jag inte" blir mitt svar. "Däremot tror jag att de är någon som signalerar till yttre rymden" : )
Eller så är det helt enkelt så, att någon varit uppe på sitt förråd. 

Sådana möten sker ständigt här, de är det som är charmen med att bo i vår lilla  by.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0