Lite om mig och min blogg

Jag har aldrig bloggat tidigare, men har i mina dar skrivit en hel del insändare.  Jag tycker och tänker om det mesta. Är inte alltid seriös älskar ironi. Men i mycket är jag väldigt seriös. Jag är ingen ungdom 57 är men kan i mångt och mycket känna mig yngre än vad jag är, ålder är bara en siffra för mig.Pratar alldeles för mycket enligt bl a mina vuxna barn, och har det lättare att  få fram vad jag tycker när jag skriver ,kan ju bero på att när jag pratar och diskutera är det få som hinner med:).

De här är en del saker som jag funderar på och kan tycka om t ex

Varför jag som har skulder hos Kronofogden inte har en chans till ett drägligt liv som att t ex få bo i Kommunala bostadsbolag. Att aldrig lyckas bli skuldfri hur länge jag än betalar p g av räntor, men företag som inte betalar får sina skuler avskrivna inom vissa år

Varför rökare och hundskit kan få människor att engagera sig i med insändare m m, men vi snällt finner oss i andra orättvisor som utförsäkringa roch att de fattigare blir fattigare osv


Vaför det är okey för Annica Östlund att medverka i sommarpratarna både på radio och TV, men Jackie Arklöv nekas tidsbetämmt straff


Varför är det okey för politiker, högre tjänstemän , poliser mm kommer undan med det mesta, men om vi vanliga dödliga gjorde samma sak så kom myndigheterna, polis m m och sätter stopp


Varför blir folk upprörda över SD, när de ju faktiskt säger det många människor tycker när de sitter vid kaffeborden


Varför är invandrare oftast mer rasistiska än gemene man, för att inte tala om Finländarna många av dem (Inte alla) skäller och gapar över jävla invandrare, men hallå


Samt varför blir alla i såpor, som jag älskar, så knäckta när kompisen sviker, ljuger m m, Hallå där också, var det ingen innan som talade om att de var en tävling. Där bara en kan vinna

Detta är en del om vad jag kan tycka och fundera över, är van att få ovänner, stör mig inte så mycket. För efter ett tag när man diskuterat brukar folk ändå gilla mig. Har blivit kallad det mesta. allt har jag säkert inte fått höra. jag tycker inte om alla så alla behöver inte tycka om mig Men jag brukar säga att man ska vara glad att folk pratar om en, för då vet man att man lever








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0