Kan man bli annat än förbannad



Såg ett klipp på aftonbladet, lyxfällan, hur kan programledarna låna ut sig till sådant skit. Hjälpa personer som inte verkar ta något ansvar överhuvudtaget. Sen får de oftast någon present, en resa eller något för att de varit så duktiga i programmet. Jag vet själv hur lätt det är att hamna i skuld, har varit och är där sen 1993, har gjort allt i min makt för att bli skudfri, betalar idag till KFM 3436 kr i månaden. Har kvar ca 100. 000 och beräknas enl KFM vara skuldfri 2015. Då har jag bet tillbaka på nuv skuld247 392.De är bra med ränta, Ändå har jag hållit på att betala i snart 17 år. Jag lovar Er att min totala kapitalskuld aldrig varit över 100 000 men med räntor upp till 27% . Så har aldrig skulderna minskat utan i stället ökat fortare än vad jag har hunnit betala tillbaka.

Ja jag har försatt mig själv i den situationen, det nekar jag inte till, men vem som helst kan hamna där, fortare än ni tror. Jag har även som sagt gjort allt i min makt, sålt min del av sommarstugan, enda arvet från mina föräldrar, min bror gjorde klippet. Annars hade KFM sålt torpet på exucitiv auktion, att min bror aldrig haft några skulder eller ägde halva huset, gav KFM blanka f-n i. En helt annan historia, men jag fick i alla fall in lite till KFM.
Jag har och har tydligen alltid haft för liten skuld för att skuldsanera, fick avslag när jag sökte.

Ja jag kan skriva en hel del om detta och därför blir jag så förbannad när man sänder sådana skit program. Där man enligt mig uppmuntrar till att skit i att betala , skriv till lyxfällan, så hjälper de Er, sen blir ni ju belönade också,detta är et hån till oss som kämpar varje dag med ekonomin.

Men det heter ju lyxfällan och inte skuldfällan


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8176039.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0