Lite om liv i rymden och AREA 54!

Lyssnade på P 3 i torsdag ang rymden, en svensk vid namn David Duner har föreläst på NASA, har alltid varit intresserad av rymden och om vi är ensamma i detta stora universum. Tror knappaste det, är inte det att ha lite hybris, att påstå att vi är de enda levande intelligenta varelser.
De som diskuterades i programmt var väldigt intressant, lyssnade inte från början. De var min gamla klockradio som var inställd på nio, som gick igång, så programmet hade säkert pågått ett tag : (.
Men till om vi är ensamma tror jag nte som sagt, men vad jag blir så irreterad på, är hur man pratar om deras utseende.  Varför ska de se elaka ut, ha stora ögon , inga öron mm. Kanske de ser ut precis som Du och jag. Varför skulle de vara så omöjligt. Att forskarna inte tror det , kan ju ha med förutsättningarna att leva i rymden att göra, men de kanske har en egen liten univerum, som vi har att leva i. De kan ju faktskt vara som vi, och då är det ju inte så konstigt om vi inte ännu fått kontakt.

Men vad jag reagerade på i programmet var att vid frågan om AREA 54 existerar, blev David för fösta gången tyst, kom en liten konstpaus "eh, det tror jag inte" blev hans svar. Och för mig var det svaret helt klart, Det finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0