"Byn" samt lite funderingar kring rån!

Blött ,trist och skitigt, tur att hunden är liten, går lätt att spola av och köra i torktummlaren :). jag tänkte att idag eftersom vädret som sagt var är skit, ägna mig åt att skriva på min blogg.
Hoppas jag inte skrämmer bort någon från att flytta hit, när jag skriver om de som jag ser det "originalen" här.
De flesta människor som bor här vet jag, absolut ingenting om, är väl som de flesta andra människor. Jobbar, kommer hem, äter , ser Tv. Och jag bryr mig inte de får leva sina liv.

Sen har jag vissa människor som jag har kommit lite närmare på området, som skjutsar mig för att storhandla, bjuder på mat, lyssnar på mig när jag inte mår så bra eller överhuvudtaget ställer upp på alla sätt och vis.
Sen har vi hundägarna och hundkompisarna till min lila ängel, fan, glömde jag henne i torktummlaren : ( .
Jaha nu blev de bara en mini hund  kvar av henne, skit ; ).

 För det mesta är området lungt och skönt, i min trapp hör man knappt av grannarna, är man ute på kvällarna, som jag är jämt ( med nu om döpt hund "trasan"). De enda jag springer på är råddjur, harar och ibland räven eller rävarna. Nu pratar jag om verkliga djur. Inga smeknamn på någon boende.

Hörde visserligen om någon händelse, stod i tidningen, 64-övermannar, rånare, i onsags eller torsdag. Polisen har tydligen gått runt och knackat dörr, hos mig har de inte varit. Ändå bor jag precis vid de soprum där enl rykterna händelsen har skett! var också ute med "trasan", kl 23.00 i onsdags, såg inte en människa, i torsdags var jag ute 23.30 samma då. Varför missar jag allt. Inte för jag skulle vilja springa på en rånare. Men om det skulle hända skulle jag nog fråga "Skämtar Du"! Har bara en gammal mobil som ingen vill ha, även om jag skulle kasta den efter dem. Inget att skämta om egentligen klart det är obehagligt , men jag var ute lika sent i fredags och lördag. Lika lugnt, eller ska jag vara rädd.

Några frågor jag ställer mig är, var tog kvinnan/tjejen vägen som enl uppgift var jagad och 64-åringen hjälpte, promenerade hon hem i lugn och ro, varför stannade hon inte tills polis kom på plats! Många frågor och funderingar.

Vad som jag verkligen tycker är obehagligt i detta, är att personer , som tror sig veta allt, pratas väl på "puben"
pekar ut, vissa människor inom området som de skyldiga. Mycket obehagligt och väldigt farlig.


Sen som någon funderar över , hur jag håller reda på tider jag är ute på kvällen, jag bara tittar i tv-tidningen : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0