Impulsiv renovering!

Igår fick jag av min yngsta son höra att hans syster, behövde en ny lgh, min yngsta håller på integritet och brukar aldrig upplysa mig om vad som sägs eller skrivs. Detta var och visade sig vara en mycket roligt  upplysning!

Min dotter och hennes sambo renoverar sitt hus, matplatsen är redan tapetserad, ganska nyligen, men min dotter som är en väldigt impulsiv person (kan kanske ärvt det från mig), fick för sig att de skulle upp nya som passade bättre. Detta utan att informera den hon bor med. Det visade sig vara svårare än hon tänkt sig.
Att ta ned de gamla var det största problemet, var inte så lätt som hon trodde. Skam den som ger sig, ut med ett panikanrop på Facebok(tror jag), och lite andra kontakter. Om bland annat hjälp eller ny lgh. Några grannar hade någon form av maskin som skulle göra det lättare. Allt lungt sambon ska ju komma hem torsdag kväll (detta var tisdag). Hon trodde väl att han inte skulle märka de nya tapeterna, eller. I vilket fall som helst, får jag på kvällen ett panik sms "Nu behöver jag verkligen ny lgh, sambon kommer i redan ikväll : ). Jag ringde upp och jag skrattade så tårarna rann, behövde jag var längesen, jo sambon hade ringt "hej jag kommer hem ikväll" "Nej sa min dotter " eeee, de får du inte". Det samtalet avslutades, Jag kan förstå att det snurrade mycket i huvudet på sambon. Sambon hör av sig igen och undrar vad det är frågon om, varför hon inte vill att han ska komma hem mm. Sanningen kom fram förr eller senare under samtalet, så nu är det lite frågan om min dotter kanske skulle behöva en förmyndare eller något, när sambon jobbar borta, så hon inte river hela huset : ). Som mamma till min impulsiva dotter tyckr jag det är lite gulligt, att hon vill göra fint, men snälla, nästa gång ,byt gardiner eller något


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0