7 nov -10

Vilket helt fantastiskt väder, de är sådana här dagar man stormtrivs där jag bor. Här har man allt, nära till naturen, gångvägar,vatten, gröna ytor öch ändå så nära till stan. det enda man faktskt kan sakna är folk som bor här! För att de bor folk här det vet jag, det lyser ju i fönstren på kvällarna. Jag ska vara just också, jag vet att de bor folk här, för jag har på väldigt kort tid lärt känna en hel del. Både positiva och mindre positiva bekantskaper : ).

Mitt bostadsoråde är ett område som lever sitt eget liv, här råder lite av egna regler och flyttar man hit som utomstående så blir man rejält granskad av de som bott här en längre tid. Man ska helst int ha en alltför olik åsikt eller sticka ut för mycket. Gör man det kan man råka riktigt illa ut, t o m bli bannlyst av "den inre kretsen". Brukar lite ironiskt säga till folk som inte bor här, att detta område måste vara en dröm för Grannfejden, kanske skulle de lyckas knäcka Aschberg.

Då kan man ju komma tillbaka till mitt påstående att jag stormtrivs här, jo just för att de finns så mycket udda individer här, så de blir en liten utmaning att bo här och framför allt, de behöver aldrig bli tråkigt. Jo de skulle då vara den här årstiden då de flesta Kastsjöbor verkar gå i idé. Kommer nog att utveckla detta ämne mer. Men nu stannar jag vid att idag stormtrivs jag här- 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0