Tidbrist, resa med barn, varför är allt så jobbigt nu för tiden!

Sms: ade min sons sambo, samt även mamma till mitt senaste barnbarn, en liten prins till, i mitt rike. Frågade när jag skulle få träffa dem. Hon svarade med att hon nog inte hann före jul och sen för att hon tyckte det skulle vara så jobbigt att åka själv med den lille, drygt ett halvt år, han har börjat blivit så "bökig" i bilen....Ja min son är också välkommen men han jobbar natt den här veckan. Eftersom jag liksom min pappa, samt mina två söner kan bli lite ironisk, så kunde jag ju inte låta bli att kommentera det. För annat var det på min tid: Då reste jag ensam med 3 små barn, en stor hund, ja på den tiden var det en stooor hund, packning, på tåg eller buss. Har inget och ej heller haft något körkort. Oftast var det också vid storhelger med mycket folk, de var till Stockholm, Södertälje samt Kalmar bl a.

Då var det inget snack om "bökiga" ungar. De var bara att åka. Blev de för jobbiga brukade jag låtsas om att det inte var mina barn, funkade ett tag. Den äldste är lik mig, pratar med allt och alla, inga problem. Fick folk att spela spel m m. var inte vanligt med datorer på tåg då, eller mobil. Då pratade faktiskt folk med varandra. Den yngsta sonen var både högt och lågt, samt lilla prinsessan mellan, som oftast satt lungt vid mamma,tog hand om hunden och bara såg söt ut.Ja gud vilka resor jag varit med om, nu menar jag med tåg och buss.

har även rest själv med de små, till legoland i Danmark, den yngste var inte född då, samt rest även till Cypern med de två äldsta, då var de inga problem. Nyligen var jag på resa med min lilla prinsessa till Grekland, som vuxit upp och har egen familj och överlämnat titeln till mitt äldsta barnbarn 9 år, även i den familjen finns en liten prins 2 år, samt ett bonusbarnbarn. Nu för tiden är det tydligen mindre roligt att resa med barn. Jag tycker inte det, barn ska märkas, men en del medpassagerare tyckte inte det.

Vad är det för fel på folk idag, allt är så besvärligt och jobbigt, man sms:ar och pratar i tel hela tiden eller sitter helt inne i datorernas värld. Så är det någon som stör, så går folk i taket.
Nu sms:ade min sons sambo igen, hon hade lovat ringa senare, om de gick bra att hon ringde ikväll, jag svarade och frågade "Har Du inte tid", "Jo" svarade hon "Men hon måste städa för de skulle komma besök kl 15, sen måste hon äta och gå ut med hunden". ja var inte det tidsbrist. jag sitter lungt här, ska också gå ut med hund, behöver även äta, men jag tar det lugnt, har hela livet på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0