Lilla "Byn", endast Tomten och jag är vaken, eller


Snön ligger vit på taken, endast Tomten och jag är vaken, eller. Jag har tidigare skrivit om hur lungt och skönt det är i vår lilla By. Pratade med vaktmästarna, två helt otroligt gulliga killar, man skulle var minst 30 år yngre, samt 30 kg lättare : ). Ja precis som om de inte skulle ha någon talan. Förlåt, en liten parentes, då berättade de för mig om en misshandel här ute. Läste tidningen på nätet och såg att så var fallet. Tragiskt, men är det sprit inblandat så, händer det tyvärr allt för ofta. Jag har som vanligt inte märkt något. Kan kanske vara för att jag inte tillbringar min tid på Pizzan i" Byn". Sen så kan jag ju inte ha koll på allt tyvärr: ).

Men i alla fall det här med Tomten och jag, igår kväll vid nio när jag var ute, var det så tyst och lungt att man nästan kan tro, att man bor i en spökby, även på lördagskvällen samt under dagarna, hela helgen. Är ute och går med min" Rabies smittade pittbull". hennes nya smeknamn. Den lilla skiten blir alldeles rabiat om hon ser en hund, katt eller en hare. När vi träffade ekorren blev hon lite fundersam, var det en råtta eller en fågel!
Men var är människorna, vore ju nästan naturligare, om hon blev tokig om hon såg en människa, För det ser vi ytters sällan, även nere vid villorna, är det dött, inga barn ute, ingen som skottar snö, ingenting. Har vi blivit så, beroende av Tv, dator m m, så vi kommer inte ut. Det kan jag också till viss del förstå. När jag skriver på min blogg, går tiden fort. När jag var ute på f m idag såg jag faktiskt två personer, en med och en utan hund.
Sen så träffa jag ju vaktmästarna förstås, men de var för jag hade ett problem i min lägenhet.

Var också inne på kontoret och pratade lite med tjejerna där, även de lika trevliga. Så lite socialt liv har jag, så jag måste prata med personalen på området. Nä, inte riktigt, men helgerna kan vara lite tråkiga.men ibland när jag går ute så brukar jag tänka på Viktor Rydberg, om de bara är Tomten som är vaken













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0