Invandrare ska lotsas till jobb, men även" vi andra" också

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.2550911-cecilia-ska-lotsa-invandrare-till-jobb



Jag är på inget vis rasist, skiter i om folk är röda, gröna eller randiga, för mig är det inte vad det handlar om. Det handlar om varför vissa grupper i sverige ska ha en "gräddfil" till arbete.
Har sjäv en vuxen son, som har aktivitetsersättning, har haft det en längre tid, faktiskt i flera år, har även bekanta som har barn som i stort sett gått på socialbidrag i 3 - 4 år, visserligen inte i vår kommun men ändå, Min son har aldrig blivit erbjuden samma möjligheter, som denna grupp blir, ej heller min bekants son, han blir erbjuden att skotta snö, hugga ved m m. Och om han inte utför dessa sysslor t ex pga sjukdom blir han nekad soc. bidrag.
Nu kan det ju tyckas att något ska de väl göra för sina bidrag och jag kan hålla med. Men det är där det blir ett problemet för mig och för många andra. Invandrare är människor det med, ska ha rätt till jobb m m. Men varför i herrens namn ska de gå före våra ungdomar, de ska väl konkurera på samma villkor som våra ungdomar, de kan väl ochså få komma ut i åtgärder som bl a snöskottning. De är ungdomar som är mycket tacksamma för att de får komma till sverige, de är inte heller rädda för att ta i.

Men de är p g a "speciella " åtgärder till denna grupp, som bl a gör att  människor röstade på SD, som i Söderhamn, där röstade  man egentligen inte för SD utan de flesta röstade EMOT de andra partierna p g a den höga arbetslösheten, och då blev SD ett parti som vann många röster.

Vi kan inte och ska inte skylla detta på invandrarna, utan de är politikerna, som är så jävla rädda i sverige för att bli kallade rasister, så de gör en bjöntjänst till invandrarna. De ger företag en massa pengar för att anställa invandrare och de är klart att företagen, tar emot hjälpen. Men vad händer när bidragen slutar rulla in, när invandrarna ska söka jobb på lika villkor som vi andra.  Måste vara toppen att komma hit och bli lurad till att de är bara att gå rakt in i arbetslivet. Verkligen se inte ut så i sverige. Vad vinner vi på att lura dessa människor, som sagt titta på söderhamn.

Där människor vänder sig emot invandrarna, såg på kalla fakta, led med grabben utanför samma skola som mina egna barn en gång gått, han sa " jag ska flytta härifrån, så fort jag slutat skolan, för här tycker ingen om mig". Då fick jag i alla fall ont i magen.

De blir så i sämre tider vi måste ha" någon annan" att slylla på, de gjorde Hitler också, och se hur det gick.

Invandrare ska lotsas till jobb, men även vi andra också!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0