Skjut inte budbäraren i "Byn"

http://gd.se/nyheter/gavle/1.2604279-plotsligt-lag-taket-pa-golvet


Nu skriver upprörda boende om Kastsjö, vår lilla "By" och ja kan förstå folks upprörda känslor. Men att ge sig på kontorspersonal med personangrepp tycker jag för min del är att lägga sig på helt fel nivå. Sen att tycka saker anonymt hör inte heller till god ton tycker jag.

För tillfället håller Din Bostad samt Hyresgästföreningen på med hyresförhandlingar, och vi kan ju bara hoppas att detta gjort att någon höjning kan de knappast kräva, jag håller med om att ett underhåll behövs och skulle göra området mycket attraktivare, ta t ex köksfläkt är är väl standard i lägenheter idag, nu ska ju dessa hus ha någon form av kulturvärde, men de kan väl inte gälla inomhus, kallt och dragit är det också.

Men när man läser VD Erik Selins svar så förstår man, att som jag skrivit i mitt förra inlägg så skiter han ju i det, och skiter han i det så har ju inte personalen så mycket att sägs till om. De kan ju sägas upp sig men tror inte det är till någon nytta för någon.

Som sagt skjut inte budbärarnas, utan gå ihop och säg ifån, så budbärarna måste agera, men liksom när hyresgästföreningen sände ut en informationom pågående förhandlingr, och att man skulle komma med åsikter, så var det enl Hyresgästförningen bara en i området som hade sänt in sin åsikt och de var jag.

De hjälper inte att springa på "Byn" och tycka man nmåste också våga stå för vad man tycker.

Sen varenda gång jag ringer felanmälan så kommer "mina" killar med en gång: )

Vet inte heller om vår gulliga lilla gumma hade mått bättre med hantverkare i lgh under jul, och sen tycker jag som förmodligen de flesta andra, detta ska inte kunna hända.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0