Detta är väl att vara jämnställd!

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.2574048-studenter-hade-stripshow-pa-karen


Bra tjejer stå på Er, ni gör det ni vill göra och står för det. Det är jämnställdhet för mig. Ni är vuxna kvninnor och har rätt att göra era egna val. När kvinnor gör saker som att visa sin kropp, ragga på krogen, vara som jag anser att vara jämnställd. Med andra ord bete sig som en riktig karl. Så går folk i taket.

De här är en tillställning under ordnade förhållanden, där de här vackra kvinnorna valt frivilligt att göra denna stripp.

Tror inte detta kommer att förfölja dem i resten av livet, finns värre saker.

Varför får inte en kvinna visa sin kropp, om hon tycker den är värd att visas. Ingen gnäller över lättklädda män i reklam m m.
Varför anses en kvinna som raggar på krogen, för lättfotad. Men en man som gör samma sak anses vara en riktig man.
varför anses kvinnor som dricker vara så hemskt, men en karl klarar av att ta ett järn.

Vad det gäller jämnställdhet i Sverige har vi inte kommit särskilt långt, vi uppfostrar fortfarande våra döttrar till att de ska sköta ett hem, se vackra ut (Med kläder på), med andra ord behaga männen.
Men de ska vi tydligen bara göra i hemmet, bakom stängda dörrar.

Tänk vad vi svenska kvinnor lägger ned pengar på smink, kläder mm. De visas massor med program om rika "vackra" kvinnor på tv, i de tidningar som säljer bäst är de som är fulla med bantnngsreklam samt plastikoperationer. Vem är det för, inte fan är det för kvinnorna.

Nej de är karlarnas värld, tacka vet jag kvinnor med burka, de är ingen som vet hur de ser ut under mer än deras nära och kära. Tror jag ska köpa en, nu är jag ju bäst före datum, så jag bryr mig inte om vad folk tycker och tänker om mig.

Tjejer jag är helt övertygad om att ni är intelligenta kvinnor som kommer att gå långt i livet, bra gjort och även om ni mot förmodan skulle välja en karriär i strippbranchen : ) så är det Erat eget val och inget någon behöver skämmas för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0